Lewis Hamilton sportszakmai szempontból rendkívül nehéz időszakon van túl. Tavaly zsinórban négy világbajnoki cím után drámai körülmények között kapott ki Max Verstappentől, és hiába akart idén visszavágni neki, autója ezt nem tette lehetővé.
A brit pilóta a 2021-es Abu-dzabi Nagydíjon a rekordot jelentő nyolcadik elsősége felé autózott, amikor egy biztonsági autó, a Mercedes megkérdőjelezhető stratégiája, valamint egy vitatott, később hibásnak ítélt versenyigazgatói döntés következtében Verstappen megelőzte őt az utolsó körben, elorozva előle a végső győzelmet. A 37 éves versenyző sokáig kerülte a nyilvánosságot, és inkább szeretteivel töltötte az időt.
Egyértelműen kemény volt
– nyilatkozta egykori csapattársának, Heikki Kovalainennek a Viaplay-en. –Télen rengeteg önvizsgálatot tartottam. A családom vett körül, ez volt a legszebb dolog. Nem használtam a telefonom, nem voltam fenn a közösségi médián. Csak játszottam a gyerekekkel, hóembert építettem, és a vízben játszottunk.”
Sokáig az sem tűnt garantáltnak, hogy Hamilton egyáltalán folytatja-e a pályafutását. Idővel sikerült megtalálnia a motivációt, hogy idén visszavágjon Verstappennek, a szezon elején azonban jött az újabb csapás: a várakozásokkal ellentétben a Mercedes nem tudta felvenni a versenyt a Ferrarival és a Red Bull-lal.
„Folytattam az edzést, mert ez jó hatással volt a gondolkodásmódomra, és sokat elmélkedtem, hogy »mit akarok csinálni? Hogyan akarom ezt feldolgozni?« – emlékezett vissza. –Aztán a negatívumot pozitívummá alakítottam, és azt mondtam, hogy »rendben, harcolni fogok«.
Utána [viszont] nem volt lehetőségem visszavágni, és visszaszerezni azt, amiért tavaly küzdöttem.”
Az idény első futamain néha az is kérdéses volt, hogy a W13-as valóban a harmadik legjobb autó-e a mezőnyben. Hamilton pusztán egyszer kelt ki igazán nyilvánosan, amikor pályafutása legrosszabb autójához hasonlította a versenygépet, ezt leszámítva viszont csendben tűrte a megpróbáltatásokat, beleértve azt, hogy eleinte sokszor kikapott új csapattársától, George Russelltől. Legalábbis a nagyközönség előtt, a színfalak mögött ugyanis elmondása szerint követett el hibákat.
„Határozottan nem volt tökéletes, a háttérben én sem voltam tökéletes – fogalmazott. – Azt mondanám, hogy küzdelmes volt, különösen a tavalyi év végétől, úgyhogy ez egy furcsa fejlődési folyamat volt. Sok mindent kipróbáltam az autóval, kísérleteztem, és ez gyakran kifogott rajtunk. Idén küszködtem azzal, hogy jól érezzem magam az autóban. Végre abban a helyzetben vagyunk, hogy ez nincs így. Most már inkább én vezetem a kocsit, mintsem fordítva, ami jó.”
Bár pályafutása első felében Hamilton nem mindig ült világbajnoki címre vagy akár győzelemre esélyes autóban, 2014 óta egy-egy futamot leszámítva először fordul elő ilyesmi, vagyis nem volt hozzászokva a szituációhoz. A csapattagokra is eltérő módon hathatott ez az élmény attól függően, hogy az adott illető mikor igazolt a Mercedeshez, ezzel együtt Hamilton szerint hosszú távon csak pozitívan jöhetnek ki a helyzetből.
Vannak olyanok a csapatban, akik már sok-sok éve itt vannak, még a sikereink előtt [csatlakoztak], és újak is vannak, akik a győzelmek óta vannak itt, így ez számukra is új élmény