Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen steers his car during the qualifying session ahead of the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 10, 2022. (Photo by Miguel MEDINA / AFP)
Vágólapra másolva!
Christian Horner elárulta, kiélezettebb küzdelemre számítottak a Ferrarival szemben az Olasz Nagydíj időmérőjén, de a futamot illetően optimista a Red Bull főnöke. Sergio Pérez szerint rendkívül fontos, hogy felzárkózzon.
A második és a negyedik helyet szerezte meg a Red Bull az Olasz Nagydíj időmérőjén Max Verstappen, illetve Sergio Pérez révén. Igaz, mindkettejüket hátrasorolják a rajtrácson, hiszen előbbi öt-, utóbbi tízhelyes büntetést kapott a belső égésű motor cseréje miatt.
Galéria: Remek hangulatban készülnek a csapatok az Olasz Nagydíjra - galéria
1/38
Alfa Romeo's Finnish driver Valtteri Bottas arrives on a bike before the third practice session ahead of the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 10, 2022. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
A címvédő jól szerepelt a harmadik szabadedzésen és a Q1-ben, de a Q2.ben már körvonalazódott a Ferrarik előnye. Ez végül a Q3-ban is érvényesült, és Verstappennek be kellett érnie a második hellyel, miután 145 ezreddel kikapott Charles Leclerc-től. Főnöke elárulta, hogy többre számítottak.
Azt gondoltuk, hogy szoros lesz [a csata] a Ferrarival, különösen az időmérőn
– nyilatkozta Christian Horner a Sky Sportsnak. –Talán valamelyest rontottunk a kvalifikációs [tempón], így a pilótáink remélhetőleg jobb autót kapnak a versenyre. Meglátjuk, hogy kifizetődik-e ez a kompromisszum.”
A brit szakember arra célzott, hogy a többieknél valamivel nagyobb leszorítóerőt használtak, és Verstappenhez hasonlóan arra számít, hogy ez a versenyen fog kifizetődni. Persze sok múlik azon, hogy mennyire lesz könnyű a felzárkózás, de Horner ebben a tekintetben előrelépést vár az elmúlt évekhez képest.
„Itt még mindig trükkös az előzés – jelentette ki. – Spában sokkal egyszerűbb, de az új autókkal képesnek kell lennünk arra, hogy a két Lesmóban is szorosan kövessük egymást.
Elméletileg közelebb kell lennünk, ami előzési pozícióba juttathat minket.”
Ami a büntetéseket illeti, Horner a pénteki nap után ismét kitért az okokra, és elmondta, hogy azt a javaslatot kapták, hogy most cseréljenek alkatrészt. Ez már csak azért is ajánlatos, mert legközelebb várhatóan Austinban lehet viszonylag könnyen előzni, a 48 éves szakember szerint emiatt vállaltak most rengetegen hátrasorolást. A brit televíziós társaság szakértőjeként dolgozó Martin Brundle felvetette, hogy ilyen esetben konstruktőri pontokat kellene levonni, de Horner szerint ezzel a megoldással is lenne probléma.
„A holnapi rajtrács nagyon vegyes lesz, ami izgalmas versenyt eredményezhet – fogalmazott. – Ha a konstruktőri [pontversenyben] jelentős előnyünk van, akkor csak új motorokat tennénk be. Szóval soha nincs tökéletes forgatókönyv.”
Ami Pérezt illeti, a mexikói pilóta ismét jelentősen elmaradt csapattársától, és felmerült a kérdés, hogy ebben mennyire játszik szerepet az eltérő padlólemez. Horner azonban cáfolta a felvetést, egyúttal megvédte versenyzőjét.
Jelentős mértékben a versenybeállításra összpontosítunk
– szögezte le. – Checót tíz hellyel sorolják hátra, szemben Max öt pozíciójával. [Péreznek] ez az első büntetése az idényben, és még mindig ő ért oda a negyedik helyre. Nem a padlólemezből fakad a különbség.”
Büntetése miatt Pérez a mezőny hátsó feléből indulhat, így alighanem legjobb esetben is csak egy dobogóban reménykedhet. A 32 éves pilóta nagyon szeretne előrébb jutni a futamon. „Charles nagyszerű helyzetben van – mondta. – Én megpróbálok felzárkózni, fontos, hogy fel tudjak jönni. Jó stratégiára van szükség, hogy kihasználjuk a tempónkat. Ez rendkívül fontos lesz számunkra.”