Számos változás fogja érinteni a sportágat 2026-tól, elsősorban a motorok szempontjából.
Az F1 új motorjainak a környezetvédelmet is hangsúlyoznia kell, ezért azokat 100%-ig fenntartható üzemanyag fogja hajtani és nagyobb hangsúly kerül az elektromos hajtásra is.
A költségek csökkentése érdekében bevezetnek majd egy költségvetési korlátot is, ahogyan tavaly a karosszériagyártók számára is tették. A motorok "hangzásán" is javítanak majd: magasabb fordulatszámú erőforrások lesznek és az autók teljesítményét is magas szinten tartják (például a hőenergiát visszanyerő és újrahasznosító MGU-H megszüntetésével), ügyelve arra, hogy ne alakuljanak ki nagy különbségek a gyártók között.
A motorszállítóknak eredetileg 2022 októberéig lehetett nevezni a sportág új korszakában való részvételre, ám addig a határidőig mindössze az újonnan belépő Audi jelentkezett a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA).
A belépési dátumot egy hónappal meghosszabbították és azóta további két gyártó – az Alpine és a Red Bull Powertrains – nyújtotta be a pályázatát, a Mercedes pedig sajtóhírek szerint a jövő hét elején nyújtja be nevezését.
A határidőt most újabb egy hónappal meghosszabbították – értesült a RacingNews365.
Nincsen tehát a nevezettek között a Ferrari, amely egyedüliként tagja a Forma–1-nek a kezdetektől, azaz 1950-től.
Összesen legfeljebb hét márka indulhat a 2026-os bajnokságban, tehát – ha a Mercedes valóban leadja a pályázatát – még három motorszállítónak van hely, ezek betöltésére a legnagyobb esélyt a Ferrarinak, a Hondának és a Porschénak adják – igaz, a japán gyártó valószínűleg legfeljebb a Red Bull-lal történő együttműködéssel tér vissza a sportágba.
A források szerint
a Ferrari néhány meglévő motorszállítóval szövetkezve ellenzett bizonyos sport- és technikai korlátozásokat és még mindig vannak problémái bizonyos záradékokkal.
A csapat szóvivője ezt nem erősítette meg (de nem is cáfolta).
„Még mindig zajlanak belső megbeszélések és nem akarjuk, hogy ezek elvonják a figyelmet a mostani hétvégéről" – mondta.
Jelen állás szerint tehát három hely kelt el a hétből, a többieknek pedig egy hónapja maradt, hogy leadja a nevezését a 2026-tól bekövetkező új korszakra – ha ezt a Ferrari nem teszi meg, akkor a sportág történetében először a Scuderia nélkül rendezhetnek meg egy Forma–1-es szezont.