Elsősorban az élcsapatokat érintette fájdalmasan a 2021-ben bevezetett 145 millió dolláros költségkorlát a Forma–1-ben, hiszen míg korábban akármennyit költhettek, onnantól jelentősen meg kellett gondolni, mire költenek és hogyan gazdálkodnak. Noha a Red Bull Racingről ősszel kiderült, hogy a megszorítások ellenére már az első évben átlépte a költségkeretet, most arra is fény derült, hogy mindezt úgy tették az energiaitalosok, hogy
a teljes mezőnyben ők bocsátották el a legtöbb (154) alkalmazottat a 2021-es szezon előtt,
amelyből a legtöbb a tervezőrészleget erősítette addig.
A forrás szerint a Mercedes 59 embertől köszönt el,
ám így is az övéké volt a legnépesebb cég – a motorrészlegeket nem számítva 1004-en dolgoztak náluk. A lap szerint a Red Bull és a Mercedes létszámának különbsége azt jelzi, hogy előbbi csapat jobb fizetéseket kínálhat: míg a bikások 160 ezer eurós átlagfizetéssel működnek, riválisuk 123 ezer euróssal.
A két istállón kívül az Aston Martin (22-vel) és a McLaren (4-gyel) dolgozóinak létszáma csökkent, míg a Williams (80-nal), az Alpine (42-vel), az AlphaTauri (21-gyel) és a legkisebbnek számító Haas (6-tal) növelte az alkalmazottai számát. A Ferrari és az Alfa Romeo nem osztotta meg az adatait.
A 145 millió dolláros költségvetési korlátba nem számítottak bele többek között a versenyzői fizetések, a marketing- és a szállásköltségek, amelyeknél szintén kiderült, hogy mennyit költöttek az egyes csapatok. Ebben a mutatóban
a Red Bull átvette az első helyet 2019-hez képest, ugyanis 2021-ben már majdnem 16 millió euróval többet (371,5 millió eurót) költöttek, mint a koronavírus-járványt megelőző évben éllovas Mercedes
– igaz, mindkét istálló csökkentette a kiadásait a 2021-es szezonban.