A Barcelona melletti Circuit de Catalunya 1991 óta ad otthont - sok más verseny mellett - a Forma-1-es Spanyol Nagydíjnak, azonban egyre több a gond a legendás versenypályával. A tavaly júniusi futam ugyan telt házas volt, ami nyilván jó hírt jelentett a szervezőknek és az FIA-nak is, azonban a verseny előtt és után kaotikus jelenetek játszódtak le a pálya körül, amit kezdetben megközelíteni, majd elhagyni volt szinte képtelenség autóval. Ráadásul parkolóhelyet találni is művészet volt.
Az F1 vezetése a történtek után "elfogadhatatlan"-nak nevezte a szituációt, és felhívta a rendezők figyelmét, hogy okvetlen orvosolják a helyzetet, hogy ne ismétlődhessen meg, ami tavaly júniusban történt.
Ezzel egy időben pedig beindult a madridi lobbi is, Enrique Lopez egy most kiszivárgott levél szerint nagy erőkkel nyomult Stefano Domenicalinál, az F1 vezérigazgatójánál, hogy a spanyo fővárosba vigyék a futamot, miután 2026-ban lejár a barcelona közelében lévő pálya engedélye. Madrid legközelebb 1981-ben járt a rendezéshez, amikor a fővárostól alig 30 kilométerre lévő Jaramában volt a Spanyol Nagydíj.
Domenicali válaszában ugyan nem zárkózott el egy ilye megoldástól, azt viszont egyértelművé tette, hogy "nagyon kicsi az esélye" annak, hogy két nagydíjat rendezzenek Spanyolországban.
Több nagydíjra csak két ország esetében van példa: az F1-ben legfontosabb európai szereplőnek számító Olaszországban Monza és Imola rendezhet, valamint a sorozat által hatalmas piacnak tekintett Egyesült Államokban lesz már az idei évtől három futam, miután Austin és Miami után Las Vegas is beszáll a sorozatba.