Az eső fenyegette nagydíj rajtja nagyon simán eljött Monacóban. A második helyen rajtoló, 41 éves Alonso kemény keveréket választott, ezzel alaposan meglepve mindenkit. Az első kockából rajtoló Verstappen nagyon simán jött el. Miközben mindenki folyamatosan az időjárás-jelentést figyelte: a radar komoly esőfelhőket mutatott, amelyek nagyon gyorsan közeledtek Monaco felé.
Márpedig ezen a lassú, városi pályán egyáltalán nem volt mindegy, milyen körülmények között zajlik le a futam. Az aszfalt hőmérséklete 20 perc alatt 6 fokot csökkent, ez már komoly figyelmeztetésnek számított. A felhők egyre gyorsabban vágtattak, az összes előrejelzés komoly vihart jósolt a verseny közepére.
Ám az első körökben teljesen nélkülözni kellett az izgalmakat. A szűk pályán szinte kocogott a mezőny, Verstappen magabiztosan vezetett, mögötte Alonso és Ocon autózott. A hétszeres világbajnok Hamilton az 5. volt, az előtte haladó Sainz első szárnya letörött. Ennek ellenére a versenyző megpróbált továbbmenni. Ez volt a legnagyobb izgalom, mert különben semmi sem fenyegette az első helyen autózó Max Verstappen helyzetét, aki fokozatosan húzott el, a 17. körben már 6 másodperccel vezetett Alonso előtt.
Kisebb izgalmat okozott, hogy Kevin Magnussen a 16. helyen bemutatott egy szép előzést, miközben a FIA sportfelügyelői fekete-fehér zászlóval ijesztgették szerencsétlen Carlos Sainz-ot. Ezen túl tényleg csak az jelentett izgalmat, hogy ki milyen eső-információkkal szórakoztatta a pilótákat. Volt olyan csapat, ahol 30 percre tették az eső érkezését, volt, ahol 45 percig, de olyan is akadt, ahol arról szónokoltak, hogy a verseny végéig megússza szárazon a mezőny.
A 34. körben kezdődtek meg a kerékcserék. Közben az élen autózó Verstappen előnye csökkeni kezdett. Nagy matekozás ment a csapatnál, hogy mikor hívják ki a hollandot kerékcserére. Csapattársa, Sergio Pérez - azok után, hogy a mezőny utolsó helyéről indult - az utolsó vagy az utolsóelőtti helyen egerészett. Képtelen volt előbbre jutni a szűk és ósdi monacói pályán.
Lassan csordogáltak a körök, semmi izgalmas nem történt. Pontosabban annyi, hogy az élen haladó Verstappen és a második helyen köröző Alonso egymásra várt - ki mikor megy ki kereket cserélni? Mivel egy kiállás mindenkinek kötelező, egyikük sem úszhatta meg ezt a műveletet.
Kisebb érdekességnek számított, hogy a 49. körben még mind a 20 autó versenyben volt. Majd az 51. körben elkezdett csepegni az eső. A pilóták azt jelentették, hogy egyre vizesebb a pálya, miközben a nagyhercegség feletti hegyeken már zuhogott.
Verstappen még mindig nem jött ki a cserére. A tempó érezhetően lassult. Mintha tojásokon jártak volna a pilóták. Ugyan Verstappen is lassított, de az előnye nem csökkent, mert a többiek sem tudtak haladni a részben vizes pályán.
Az 54. körben Alonsót kirendelték kerékcserére. Az élmezőnyből Russel és Ocon is kockáztattak, felrakták az átmeneti esőgumikat. Az 55. körben már volt olyan része a pályának, ahol állt a víz. Az 56 körben a Casino környékén már semmit sem lehetett látni, akkora volt az eső.
Verstappen előnye ekkor már 22 másodperc volt az őt üldöző Alonso előtt. Sargeant és Magnussen is nekiment a falnak, de nem kellett félbeszakítani a versenyt. Nehéz volt a helyzet, mert a pálya nem egyenletesen volt vizes. Pérez is nekivágta a falnak a Red Bullt, de ő is tovább tudott menni. Az első három helyen nem változott a sorrend: Verstappen vezetett Alonso és Ocon előtt.
A 60. kör után az eső elvonult és a pálya is gyorsan száradni kezdett. A köridők is látványosan javulni kezdtek. Senki sem akart hibázni, mindenki igyekezett pályán tartani az autóját.
Az utolsó körökben az élen semmi érdemleges és izgalmas nem történt, azaz a versenyt Verstappen nyerte, második Alonso, harmadik pedig Ocon lett.