A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
3
Ezüstérem
3
Bronzérem
2

Magyarország, a vendégszeretet hazája!

Milyen tudást és kompetenciákat sajátítsunk el a munkába álláshoz?
Milyen tudást és kompetenciákat sajátítsunk el a munkába álláshoz?
Fotó: eepik.com
Vágólapra másolva!
Sokat hallani, hogy Magyarország a vendégszeretetéről híres – és mindezt tapasztalhatjuk mi magunk és az idelátogató külföldiek egyaránt. Sőt, már olyan példát is lehetett hallani, hogy valaki részben pont ez miatt is döntött végül úgy, hogy itt folytatja életét. Az biztos, hogy a sok-sok turisztikai, kulturális és természeti érték vonzza az embereket, valamint a gasztronómia csodás világa, a halászlétől kezdve a babgulyásig és a finom borokig. Amennyiben Te magad is kedves, empátiával megáldott személy vagy, a vendéglátás világa neked is való lehet!
Vágólapra másolva!

A növekvő turizmus egyre több vendéglátós munkahelyet is szül

Egyszerű a képlet és logikus, ha egy adott helyiségben egyre több a turista vagy akár letelepedő állampolgár, akkor egyre több szolgáltatóra és gazdasági szereplőre is van szükség. A bor “őshazájának” közelében, Tokajtól nem messze található például Nyíregyháza városa is, ahol az életszínvonal és a munkalehetőségek terén is ígéretes a helyzet. A vendéglátás terén például számos pozícióra lehet jelentkezni folyamatos jelleggel a NyiregyhazaAllas.hu oldalán, a https://nyiregyhazaallas.hu/allasok/vendeglatas linkre kattintva, de egyéb kategóriákra is egyszerűen szűrhetünk.

Miért éri meg a vendéglátásban dolgozni?

A vendéglátás tényleg egy külön iparág, vagy inkább világ. Nem mindenkinek való terület, de aki szereti a pörgést, a változatosságot, és bírja a tempót, a hosszú munkaórákat is, annak jó eséllyel menni fog a dolog. Nagy előny, hogy széles a spektrum, és többféle munkakörben is el lehet helyezkedni, a szakácstól kezdve a pultoson át a konyhai dolgozóig, felszolgálóig és így tovább. A vendéglátósok pedig további bevétellel, borravalóval is számolhatnak akár munkájuk során. De mindez csak néhány ok, a teljesség igénye nélkül, hiszen lehetne még sorolni bizonyos esetben a remek, összetartó csapatot, az adott helyiség hangulatát és egyéb szempontokat egyaránt.

Milyen tudást és kompetenciákat sajátítsunk el a munkába álláshoz?

Mint említettük is már, a jó kommunikációs készség és az empátia ún. belépők a szakmába. Az ügyfél mindig az első. De fontos, hogy bírjuk a stresszt és a folyamatos munkát is. Ami pedig a hard skilleket illeti, jól jöhet a releváns végzettség, szakmai tapasztalat és természetesen a nyelvtudás is. De az esély szinte mindenki számára adott, és aki a gyakorlatban is bizonyítja rátermettségét, megtalálhatja a helyét valamelyik területen.

(x)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!