Megszólalt a Budapest Airport a 39 órás késés kapcsán

Vágólapra másolva!
Reagált a Budapest Airport a 39 órás rémálomjárat késésére. Mostanra már valószínűleg a reptér területét is elhagyták Törökországban az utasok, akik több, mint másfél napot várakoztak az indulásra Budapesten. A kellemetlenség miatt rengetegen feladták és nem várták meg a ma reggel 7 órás indulást.
Vágólapra másolva!

A korábbi SunExpress 17 órás késési rekordját szombaton megdönthette volna a Tailwind Airlines, amelynek indulására több, mint 30 órát vártak az utasok – írja az utazómajom.hu egy várakozó utas közlése alapján. De nem ez a késés tartja a rekordot, egyelőre, hiszen legutóbb a Wizz Air hétfő helyett szerdán hozta haza Szicílián ragadt utasait - írta a Blikk.

Az Itaka Magyarország Törökországba vitt volna egy repülőgépnyi utast tegnap a Tailwind légitársaság TWI682 számú járatával. Péntek délután 16:40-kor kellett volna felszállnia a gépnek, de a 16:17-kor landoló TWI681 járat jobb hajtóművét a Lufthansa Technics kezdte szerelni, és este 10-ig nem sikerült megjavítani (gép lajstrom jele: TC-TLE, Boing 737-4Q8). A sikertelen próbálkozás után az utasok visszakapták a csomagot és hazaküldték őket azzal, hogy másnap reggel 9-re kell újra kiérni a 11:40-kor induló géphez.

mondta az egyik dühös utas.

A Tailwind Airlines Antalyába induló charter járata hajtómű meghibásodás miatt nem tudott felszállni az eredetileg tervezett időpontban, pénteken 16:40-kor. Amint a földi kiszolgáló vállalat megkapta a járattal kapcsolatos aktuális információkat a légitársaságtól, azonnal tájékoztatta a terminálon várakozó utasokat a Budapest Airport kollégáinak segítségével. A légitársaság döntése értelmében az utasok pénteken este ételutalványt kaptak, és a földi kiszolgáló vállalat odakísérte őket ahhoz a vendéglátó egységhez, ahol ezt az utalványt be tudták váltani. Közben a légitársaság közölte, hogy a gép továbbra is javítás alatt áll, és a járat várhatóan szombaton tud elindulni. Az utasok visszakapták a poggyászukat,mire azonban a légitársaság döntése megszületett arról, hogy az utasoknak szállást biztosít éjszakára, az utasok nagy része már elhagyta a terminálépületet- írták a tájékoztatóban.

A légitársaság tervei szerint a járat a hajtómű megjavítását követően a szombati napon el tudott volna indulni, így az utasok szombaton reggel ismét kijöttek a repülőtérre és bejelentkeztek a járatra. 

A délután folyamán azonban ismét többször eltolták a járat indulását, mert a gép javítása nem fejeződött be.

A földi kiszolgáló vállalat folyamatos jelenlétet biztosított, amint megkapták a légitársaságtól az információt és a jóváhagyást az ételutalványra, azonnal értesítette a terminálon várakozó utasokat és kiosztották azokat. 

A gép szombat este sem tudott elindulni, ezért a légitársaság szombat éjszaka is szállodában szállásolta el az utasokat.

Korábban arról is írtunk, hogy hatórás késés után elindult, de sok utast a reptéren hagyott a Wizz Air ciprusi járata. A napokban több járat indult vagy érkezett késve, melyre a Budapest Airport is figyelmeztetett. A légitársaságok tájékoztatása szerint a légtér zsúfoltsága okozza a késéseket és az esetleges járattörléseket.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!