Az esztergomi Bazilika tökéletes helyszíne volt a Magyar Körverseny első szakaszának. Már a start előtt legalább két-háromszáz ember volt a Bazilika előtti parkban. Első látásra ez a szám nem tűnik soknak, azonban ha azt vesszük, hogy ez a szombat egy munkanap volt, és délelőtt fél tízről beszélünk, akkor mindjárt másképp gondolkodhatunk erről.
A csapatok körülbelül tíz órakor érkeztek meg az egyik budapesti hotelből a Bazilika mellett található parkolóba. Ez a terület már-már úgy néz ki ilyenkor, mint egy Formula-1-es paddock. Minden csapat átlagosan két-két autóval, és a csapatbuszával érkezett.
Ha egy élelmesebb ember úgy döntene, hogy pont egy kerékpárversenyen szeretne – nyilván törvénytelen módon – meggazdagodni, akkor nem az autót kellene „magáévá tennie", hanem a rajta lévő bringákat, amik sokkal többet érnek, mint maga a jármű, ami szállítja őket.
Miután a versenyzőket bemutatták a Bazilika előtt felállított pódiumon, a mezőny nekivágott a 118 kilométeres távnak. Három kör, mindhárom alkalommal a Pilisben található Két-Bükkfa-nyeregre kellett feltekerni egy nagyon szűk úton. A szervezők ügyeltek a biztonságra, és amellett, hogy a Magyar Aszfalt segítségével lebetonozták az út nagy részét, az emelkedőn esetlegesen észre nem vett úrhibákat gondosan jelezték.
Nem egy úthiba miatt járt pórul Wermeser Zsombor. A Team Novak színeiben tekerő versenyző egyszerűen megcsúszott, majd a földre került, és feladni kényszerült a versenyt. Egy eleinte kilenc, majd nyolc fős szökevénycsoport állt az élre. Ők voltak az elsők, akik szembesülhettek a Pilisben jelen lévő több mint ezer szurkolóval.
A szökevények legnagyobb előnye négy és fél perc volt, ezt a mezőny gond nélkül ledolgozta az utolsó hegyi hajrá előtt. Ez jól jött Valter Attilának, aki először ért fel a Két-Bükkfa-Nyereghez, és elsőként kezdhette meg az utolsó lejtmenetet. A hazaiak tehetsége nyolc másik versenyzővel együtt le tudta szakítani a többieket, de hazaérni nem tudtak, mert a legmagasabb szintről érkező Mitchelton-Scott vezetésével a mezőny utolérte őket.
A szakaszgyőzelemről végül mezőnyhajrá döntött, és a kellemetlenül emelkedő utolsó háromszáz méteren Jon Aberasturi volt a leggyorsabb. Ő az első spanyol szakaszgyőztes a verseny történetében. A Caja Rural versenyzője a győzelem mellett az összetett első helyezettjénel járó sárga trikót is felvehette.
A hajrában egy komolyabb bukás is történt, a CCC Team lengyel versenyzőjét, Kamil Maleckit kórházba szállították. Szerencsére a magyarok kimaradtak ebből a bukásból, így Dina Márton 18, Valter Attila pedig a 27. helyen ért célba.
Tour de Hongrie, 1. szakasz
Esztergom - Esztergom, 118 kilométer
1. Jon Aberasturi (spanyol) Caja Rural-Seguros 2:48:04 óra
2. Kaden Groves (ausztrál) Mitchelton-Scott, azonos idővel
3. Adam Toupalik (cseh) Elkov-Kasper, a.i.
A második szakasz vasárnap egy 158,4 kilométeres sík etap lesz Debrecen és Hajdúszoboszló között.