"Jelenleg harmadik helyen állunk a bajnokságban, évek óta nem szerepelt ilyen jól a csapat. A gárdában válogatott futballisták szerepelnek, de a nézőszám mégsem emelkedik. Úgy éreztük, hogy nekünk is tennünk kell valamit annak érdekében, hogy minél többen kilátogassanak a stadionba" - mondta az egyesület elnöke, John Yorkston, és a szavakat tett követte.
A klub például mindenkinek, aki újonnan költözik a városba, ingyenjegyet osztogatott a soron következő hazai mérkőzésre - a terv pedig eddig tökéletesen bevált, hiszen ezen lakosok közül közel 300-an vettek szezonbérletet. Egy másik terv alapján a Dunfermline telemarketinges módszereket is bevetett, vagyis telefonon is igyekeztek meggyőzni a városban élőket arról, hogy érdemes kilátogatni az East-End Parkba.
Az angol negyedik vonalban szereplő York Citynél más vetettek be a vezetők. A csapatnak az átlagnézőszáma ugyan "csak" négyezer fő volt (ne feledjük, az angol negyedik osztályról beszélünk), de a Darlington FC elleni hazai mérkőzésen a hangulat olyan volt, mintha százezren lettek volna a Bootham Crescentben. Az ok: a rendezőség magnóról játszotta be a különböző szurkolói rigmusokat, dalokat - a csapat pedig a szokatlanul nagy biztatás hatására sima győzelmet aratott.