A semmihez sem hasonlítható, legendás Nürburgring-Nordschleifén mindössze három kört tesz meg az első futamon a túraautó-világkupa (WTCR) mezőnye. Azért csak ennyit, mert a pálya 25.378 km hosszú, 64 kanyarral.
A németek számára a Nürburgringi 24 órás verseny az év egyik legjobban várt autósport-eseménye. Tele vannak a pálya körüli kempingek, szállodák; idén már a jövő évi versenyre is szinte minden hely elfogyott a környékbeli hotelekben.
A másik két magyar, Nagy és Szabó a mezőny végéről, a 25. és a 27. helyről várja a rajtot.
Michelisz egyelőre szenved a Hyundai rajtjával, pedig egy jó helyezéshez itt nagyon fontos lenne, hogy megelőzze Mullert és Björköt.
Rendben elindult a felvezető kör, ez nem is nagyon szokott másképp lenni.
A DTM tavalyi bajnoka, Rene Rast szabadkártyával indulhat, jól ismeri a pályát, biztosan nem fog a 15. helyen maradni.
Mindenki bőszen melegíti a gumikat, visszaérnek a gridre, és máris indulhat a verseny.
Előtte az Yvan Muller Racing két autója áll a rajtrácson.
Mindjárt rajt!
Michelisz tartja a harmadik helyét, a közepén volt egy kis ütközés, de nincs sem sárga zászló, sem biztonsági autó, mindenki egyben van a jelek szerint.
Huff a negyedik.
Huff megelőzte Micheliszt, a magyar most a negyedik.
Lila első szektort autózott, vagyis ő a leggyorsabb a pálya első szakaszán.
Muller, Björk, Huff, Michelisz, Jean-Karl Vernay, Tarquini, Vervisch, Coronel, Rast, Oriola az első tíz sorrendje, a Zengő Motorsport magyarjai a mezőny végén haladnak, Nagy Norbert a 25., Szabó Zsolt a 27.
Senki nem tudott meglépni, bármi lehet még ebből, de ne felejtsük el, hogy a Hyundaiok a legnehezebbek a mezőnyben a 60 kg-os plusz súly miatt.
A hatodik helyen haladó olaszhoz egyre közelebb kerül Vervisch.
És feljött a nyolcadik helyre a DTM tavalyi bajnoka.
Elfékezte magát az egyik balosban, a szalagkorlát fogta meg Michelisz csapattársát.
Nem volt túl nagy az ütközés, de a jobb egyen keresztül tudott csak kiszállni a kocsiból.
Tarquini autója miatt, nagyon rossz helyen áll, reméljük, gyorsan elviszik onnan.
A szabadkártyás versenyző már a hatodik az Audival, nem is csoda, hát úgy ismeri a pályát, mint Michelisz a Hungaroringet.
Megállt a Comtoyou Audija, füstöl is, nem néz ki jól.
A francia megelőzte csapattársát, Muller, Björk, Huff, Michelisz a sorrend, közben folyamatosan viszik be a port a pályára, durván csúszik az aszfalt.
Nem is csoda, az ő Volkswagenje sokkal könnyebb a Hyundainál.
Michelisz tartja a helyét, miközben Huff lila hármas szektort ment.
Muller már a tarkóján érezheti Björk leheletét, centikre szinte egymástól a két Hyundai az első-második helyen.
Huff mellé, de nem sikerült megelőzni. Még mindig egymás sarkában az első négy, a szélárnyék felhúzhatja a magyart.
Ami amúgy a harmadik, de iszonyú hosszú a pálya, elég három kör egy versenyre.
Ott most nem lehet előzni. Vagyis lehet, csak nem lesz szabályos.
Nem érdemes egyedül elindulnia a pályáról, mert kilométerekre lehet a paddocktól, úgyhogy egyelőre türelmesen vár az autója mellett.
A Nürburgring egyetlen szakasza hosszabb, mint a Hungaroring, több mint két perc alatt érnek rajta végig.
Az első kettő szinte biztosan nem fog változni, marad a Muller, Björk sorrend, a harmadik helyért még lehet harc, a magyar felérhet a dobogóra.
Volt még egy próbálkozása, de nem volt elég lendület a végletekig büntetősúlyozott Hyundaiban, Huffé maradt a harmadik hely, Muller, Björk az első kettő sorrendje.
Picit leszakadt a mezőny hátsó része.
A Zengő Motorsport versenyzője a 21. helyen ért célba, Szabó Zsolt valahol a mezőny végén zárt.
...a WTCR első nürburgringi futama, pénteken jön még egy időmérő, majd szombaton délelőtt két verseny. Utóbbiakat ismét a helyszínről közvetítjük az Origón.
Köszönjük a figyelmet, szombaton folytatjuk, reméljük, több magyar dobogóval!