A Q2-ben tizedik helyezett Esteban Guerrieri indulhat a pole pozícióból, a Q3-ban első helyezett Yvan Muller pedig a tizedik helyről. Michelisz a negyedik lett az időmérőn, így a fordított rajtrácson a hetedik rajtkocka az övé.
A másik magyar, Tassi Attila a 21. helyről várja a rajtot.
A minősíthetetlenül hideg, szeles idő ellenére ma is több ezren jöttek ki a zandvoorti pályára, hogy lássák a fő attrakciót: Max Verstappen bemutató köreit F1-es autójával. De ha már itt vannak, a betétfutamokat, így a WTCR-t is megnézik, hálózsákba, példbe, kabátba burkolózva, az igazán kemények viszont pólóban és rövidnadrágban.
Guerrieri, Leuchter, Kristoffersson és Catsburg indul az első négy helyről.
Yvan Muller körét törölték, így átrendeződött kicsit a rajtsorrend: Michelisz a 8. helyről indul most, a főfutamon viszont övé a harmadik rajtkocka, Echrlacher-é a pole, Björké a második hely.
Máris indul a mezőny!
Az első kör végén Tassi Attilát Tom Coronel lökte meg kíméletlenül, a fiatal magyar kicsúszott, tengelyig merült a kavicságyban.
A rutinos holland nem sok mindent tud mostanában felmutatni, maximum annyit, hogy kilöki az előtte haladó 19 éves magyart, igaz, hogy Attila autójának hátulja már az ütközés előtt megcsúszott kicsit, de ha nem taszajtott volna rajta a holland, pályán maradt volna.
Nem lesz rövid idő, míg kiemelik Tassi KCMG-s Hondáját a kavicsból, addig is bent marad a safety car.
Guerrieri, Leuchter, Kristoffersson, Catsburg, Muller, Azcona, Farfus, Michelisz, Echrlacher, Björk, Girolami, Huff, Tarquini, Panis, Vernay a pontszerzők sorrendje.
A biztonsági autós fázis alatt Michelisz megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét, csak maradjon a lendületből az újraindítás utánra is.
Guerrieri szépen diktálja a tempót, Leuchter és Kristoffersson azonban tudja tartani, egyelőre ez az első három sorrendje.
A biztonsági autós körök hozzáadódtak a távhoz, így 14 körös lesz a futam, amiből a negyedik végén járnak.
Csúnyán elmérte a féktávot a francia, hosszú métereken át haladt a pálya mellett, de vissza tudta hozni a kocsit, kérdés, hogy mennyire sérült meg a Lynk and Co.
Pont a magyar mögé jött vissza a francia, három tized csak a különbség kettejük között.
Kiesésével Michelisz felugrott a hetedik helyre, a francia autója pedig szinte biztosan sérült, mert egyre hátrébb csúszik a mezőnyben, már a kilencedik.
Mármint a Magyarországot képviselő Michelisznek, aki pillanatnyilag a hetedik helyen áll. Guerrieri, Leuchter, Kristoffersson, Catsburg, Azcona, Farfus előtte a sorrend.
A pontot már nem érő 17-20 hely környékén van egy kis tolongás, Vervisch próbál előrébb jönni, egyelőre nem sok sikerrel.
Ott liheg a nyakában Leuchter a Volkswagennel, kevesebb mint 3 tized a különbség köztük.
Öldöklő csata ment a 20. helyért, Vervisch járt pórul, Ceccon megelőzte őt.
Néhány kalandvágyó sirály húzott át az élmezőny előtt a pályán, de nem szóltak bele érdemben a versenybe.
Catsburg a negyedik, Farfus hatodik, Michelisz hetedik helyen áll, egyedül Tarquini nincs a legjobb tízben, a címvédő olaszt csak a 13. helyen találjuk.
A francia mégis össze tudta szedni magát és az autóját is, a kilencedik most, de szinte a tarkóján érezheti Girolami leheletét, mindössze három tizednyi távolságból.
Girolamit támadja a 2012-es világbajnok, az argentin viszont továbbra sem ereszti Mullert, szép kis trió jött össze a 9-11. helyen.
Guerrieri, Leuchter, Kristoffersson, Catsburg, Azcona, Farfus, Michelisz, Ehrlacher, Muller, Girolami, Huff, Björk, Tarquini, Panis, Vernay a pontszerzők sorrendje az utolsó körben.
A Münnich Motorsport Hondájával Esteban Guerrieri nyeri meg a fordított rajtrácsos futamot, Benjamin Leuchter és Johann Kristoffersson ért még oda a dobogóra, utóbbi kettő a SLR Volkswagen Golfjával. Michelisz a hetedik, amit lehetett, kihozott ebből a versenyből. Újabb pontokat zsebelt be, de ami még fontosabb: egyben maradt az autója, a délutáni főfutamon pedig a harmadik helyről indulhat.
Egyelőre ennyi innen Zandvoortból, de van még egy versenye a WTCR-nek, 16.35-kor kezdődik a főfutam, melyen Michelisz a harmadik helyről indulhat.
Hamarosan jövünk vissza a főfutammal.