A Symbian operációs rendszert kifejezetten ilyen célokra tervezték
Üzleti világunk egyik legelterjedtebb munkaeszköze ma a mobiltelefon. A jövőben az új, fejlett, a fontos üzleti információkhoz való hozzáférést biztosító, számítógépekhez hasonló mobiltelefonokkal - az úgynevezett okostelefonokkal - még rugalmasabbá és naprakészebbé válhat az irodán kívüli munkavégzés. A vállalatok eltérő igényeket támasztanak a mobilkészülékekkel szemben. A végfelhasználók várakozásai sem egyformák, például a készülékek méretét, formáját vagy alkalmazásait illetően. Mindezek jelentős technikai kihívás elé állítják a kisméretű, akkumulátorról működő készülékek tervezőit.
Csak olyan operációs rendszer tud megfelelni ezeknek az igényeknek, amelyet az alapoktól kezdve mobilkészülékekre és mobilhálózatokra terveztek. A Symbian nemcsak ezeknek a műszaki kihívásoknak felel meg, hanem az erőteljes smart telefonok és platformok operációs rendszereként is működik.
Az e-mail-hozzáférés vagy az ügyfél adatainak elérése és frissítése a smart telefonon mindennapos munkánk szerves részévé válik. A hatékony ügyfélszolgálatot és fejlett belső kommunikációt célul kitűző vállalatok már elkezdték a mobilmegoldások, például a határidőnapló vagy az e-mail alkalmazását, és alapvető üzleti folyamataik mobilizálása felé tartanak.
Ari Hakkarainen, igazgató, Nokia