Partnerével, a PSINettel közösen július elsején indította be az Index ingyenes internetszolgáltatását, amely jelenleg nem titkoltan tesztjelleggel működik. A vállalat vezetői a három hónapos teszt során azt kívánják felmérni, hogy lehet-e ilyen jellegű szolgáltatást gazdaságosan üzemeltetni - tudtuk meg Gerényi Gábortól, az Index igazgatósági tagjától. Az Index egyébként a telefondíj-megosztásra alapozva nyereségesen kívánja üzemeltetni ingyennet-szolgáltatását, melynek végleges konstrukcióját a tesztüzem lezárulta után fogják kidolgozni. Gerényi elmondta, a felhasználói létszámokat illetően egyelőre nincsenek konkrét várakozásaik, a tesztidőszak végén fogják értékelni a tapasztalatokat. A szolgáltatás jelenleg néhány ezer embert képes fogadni, bővítés pedig egyelőre nincs napirenden.
A
Prím Online
igazgatója, Szutor Ferenc az [origo]
érdeklődésére elmondta, hogy június
4-én beindított PRÍMnet elnevezésű
szolgáltatásukkal az internethasználók
körében uralkodó rossz hangulatot
kívánják enyhíteni, továbbá
elérhetővé teszik ingyenes e-mail
szolgáltatásukat a saját
interneteléréssel nem rendelkezők
számára is. Szutor közlése szerint mivel
partnerükkel, a VIVAnet Kft-vel 2002. december 31-ig
érvényes szerződést kötöttek, az
év végéig biztosan üzemelni fog a
PRÍMnet.
A jelenlegi megállapodás 100
ingyennet-felhasználó egyidejű
csatlakozását teszi lehetővé, de amennyiben
ez nem lesz elegendő, bővíteni fogják
rendszerük kapacitását.
Nem számítanak komoly bevételre a telefondíjak megosztásából, viszont a Prím abban bízik, hogy az ingyenes internettel olyan mértékben emelhetik a Prímposta szolgáltatás hírnevét, amely hosszú távon meghozza majd gyümölcsét. Bár pontos számokat nem közölt, a Prím vezetője abban bízik, hogy széles körben használják majd szolgáltatásukat.
A Telnet Magyarország a Prímhez hasonlóan az internetes telefondíj-kedvezmények megszüntetése nyomán stagnáló internet penetráció növekedéséhez kíván hozzájárulni június 4-én beindított, Extranet elnevezésű ingyennet-szolgáltatásával - tudtuk meg a cég elnök-vezérigazgatójától, Nemes Dánieltől. A cégvezető közölte, a vállalat hosszú távban gondolkodik a szolgáltatás kapcsán. Noha az ingyenes internetet kezdetben finanszírozni kell, a díjmegosztás módosulásával reményein szerint a finanszírozási kényszer is megszűnik. A vállalat egyébként mindenképpen nyereséget vár hosszú távon a szolgáltatástól, azonban ennek mértéke alapjaiban függ a már sokat emlegetett díjmegosztástól.
Nemes elmondta továbbá, hogy a Telnet azzal az előnnyel rendelkezik a napokban ingyenes internetszolgáltatással megjelenő cégekkel, hogy saját hálózati infrastruktúrával rendelkezik, nem kell mástól bérelnie azt. Az előző két szolgáltatóhoz hasonlóan a Telnet vezére sem bocsátkozott becslésekbe a várható piaci részesedést illetően, azonban annyit elmondott, hogy a szolgáltatás bejelentése óta eltelt 18 óra tapasztalatai alapján minden okuk megvan a bizakodásra. A Telnet rendszere jelenleg néhány ezer felhasználó elegendő, és a Matáv szolgáltatási hajlandósága szerint tervezik a behívóportok számának növelését.
Az [origo] azon kérdésére, melyben afelől
érdeklődtünk, hogy a vállalatok
számítanak-e arra, hogy konkurens
szolgáltatók esetleg panaszt tesznek-e az ingyenes
szolgáltatásokkal kapcsolatban a Gazdasági
Versenyhivatalnál (GVH), mindhárom cég
képviselője nemleges választ adott.
Korábban:
Ingyenes netszolgáltatás az Indextől
Ingyenes internet a Telnettől
Ingyennet a Prím Médiától is