A [freemail], Magyarország első ingyenesen használható, magyar nyelvű publikus levelezőszolgáltatásában a kétmilliomodik aktív postaládát egy hazai internethasználó a napokban hozta létre.
A postával összemérhető levélforgalom
A kétmillió postafiók üzemeltetésével az ingyenes levelezőrendszer a hazai internethasználók közel felét, mintegy egymillió internetezőt szolgál ki. Egy átlagos hétköznapon az összes [freemail]-postafiókra beérkező levelek száma meghaladja a két és fél milliót, "kifelé" pedig egymilliónál több levelet küldenek a felhasználók. Ez a forgalom nagyjából megegyezik a hagyományos postai forgalomban megforduló napi 2,2 millió levéllel.
A [freemail] már a magyarországi internetes kultúra hőskorának tekinthető első években nagy népszerűséget vívott ki magának: a négy hónapos fejlesztőmunkát követő három évben már 150 ezren használták. A kezdetben a C3 Alapítvány üzemeltetésében működő szolgáltatás mindössze egy számítógépen futott, az első nagyobb műszaki változtatásra 1999 februárjában került sor, ekkor már hat gép szolgálta ki a levelezést, majd a növekvő igények és az ezzel párhuzamos fejlesztések után mára 31 számítógép alkotja a [freemail] rendszerét, amely a C3 Országház utcai központjából azóta a Petőfi Sándor utcai Axelero Adatparkba költözött.
2000 áprilisára ez a szám meghaladta a 330 ezret, a félmilliós határ átlépésére pedig ugyanezen év decemberében került sor. Ezt a számot megduplázva az egymilliomodik postafiók regisztrációja 2002 júniusában történt meg, 2005 februárjának elején pedig már a kétmilliomodik @freemail.hu-ra végződő címet hozták létre a rendszerben. (A [freemail] rendszere automatikusan megszünteti azokat a fiókokat, amelyek 90 napon át használaton kívül maradnak.)
Továbbra is az e-mail a legfontosabb
Az elektronikus levelezés ma is az internethasználat egyik legnépszerűbb, úgynevezett "közmű" funkciója. A World Internet Projekt kutatás 2004-es adatai szerint a hazai internetezők 73 százaléka küld és fogad rendszeresen elektronikus levelet. A következő legelterjedtebb használati forma az információkeresés, majd a hírolvasás, amelyeket az internethasználók 70 százaléka, illetve fele végez rendszeresen.