Ezt a lehetőséget kínálja - majd - a legnagyobb japán mobiltelefonos cég, az NTT DoCoMo által kifejlesztett rendszer, amelynek segítségével a hangos hirdetésekben az emberi fül számára érzékelhetetlen, de a maroktelefon által felfogható és a kijelzőn meg is mutatható jeleket lehet elrejteni. Amikor tehát az erre szolgáló érzékelővel felszerelt mobil "meghallgatja" a hirdetést, a képernyőjén rögtön megjelenik például a hirdető internetes címe, vagy az általa továbbítani kívánt egyéb információ (telefonszám, a termék neve, stb.)
A rendszer különösen hasznos lehet olyan országokban, mint Japán vagy Kína, amelyek nem a latin ábécét használják, és ahol ezért a webcímek beírásakor az emberek gyakran követnek el hibát. Az NTT DoCoMo rendszere egyelőre csak kísérleti stádiumban van. Ismert viszont a vonalkódos rendszer hasonló alkalmazása: a lapokban megjelenő hirdetéseket elég lefényképezni az erre alkalmas mobil-készülékkel, és a vonalkód által jelzett terméknév, cím, stb rögtön megjelenik a készülék kijelzőjén.