A Stardock tíz pontja érinti az összes klasszikus problémát, ami egy-egy új szoftverrel kapcsolatban felmerülhet. A kiadásuk után még évekig javítgatott és néhol még mindig játszhatatlan játékok, a teljesen feltelepített, de a CD-t még mindig pörgető programok mellett a gépet károsító trükkös másolásvédelmek ellen is fellépne a kiadó.
A PC-s játékosok védelmében hozott intézkedésekre azért van szükség, mert a konzolos piactól eltérően ezeket a szoftvereket nem ellenőrzi semmiféle szervezet. A saját játékgépeket gyártó Sony, a Microsoft és a Nintendo által elvégzett minőségi kontroll garantálja, hogy teljesen játszhatatlan alkotások ne kerüljenek a nagyközönség elé.
Íme a tíz pont:
A játékosok jogairól szóló anyag komoly vitát indított a videójátékokkal foglalkozó sajtóban. Brad Wardell, az Edge Online újságírója üdvözölte a dokumentumot, sőt a befejezett játékokról és frissítésekről szóló részt még pontosítaniuk is sikerült. Wardell szerint a játékosok olyasfajta támogatást várnak el a készítőktől és a kiadóktól, mint azt más kereskedelmi programok megvásárlása esetén is kapnak.
A Rock Paper Shotgun kritikusabban közelített a kis kiadó által meghirdetett szabadságjogokhoz. A blog szerint a tartalmas frissítések elvárása mérnökies gondolat, a játékát művészi produktumnak tekintő alkotó valószínűleg lezárt egésznek tekinti az általa elmesélt történetet. Ugyanakkor a játékosblog is jó, de néhol kidolgozatlan ötletnek tartja, a tíz pontos listát. Ha pedig a játékosok jogai körüli vita tovább folytatódik, azzal biztosan jól járnak a videojátékokat kedvelők.
A kalózok és a kiadók harca, ami miatt főleg a szoftvereket megvásárlók szenvednek, vezetett már vicces helyzetekhez. Legutoljára az Ubisoftnak sikerült egy kalózok által kiadott törőprogramot hivatalos javításként letölthetővé tenni.