A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Lesújt a lájkvadász oldalakra a Facebook

Vágólapra másolva!
Bevett taktika a lájktarhálás az online játékok fejlesztői, és a marketingesek körében. A legnagyobb közösségi oldal ősztől beszünteti ezt a módszert, miszerint akkor lehet egy tartalomhoz hozzáférni, ha lájkoltuk az adott Facebook-oldalt.
Vágólapra másolva!

Véget vet a lájkvadász oldalak fénykorának a Facebook. November 5-től technikailag gátolják meg, hogy a felhasználóknak bizonyos tartalmak, szolgáltatások, alkalmazások elérése érdekében követnie kelljen az adott oldalt.

A továbblépés miatt lájkoltak

A közösségi oldal célja, hogy az emberek azért lájkolják az adott márka, vagy vállalat FB-oldalát, mert valóban szeretik, és követni szeretnék a legfrissebb híreket, látni akarják a legújabb fejlesztéseket, termékeket.

A probléma alapja, hogy egy oldalt lájkolók, és nem-lájkolók másképpen látják a tartalmakat. Így sokszor úgy ajánlanak fel kedvezményeket, díjakat, indítanak el versenyeket, vagy lehet hozzáférni egy alkalmazáshoz, tartalomhoz, ha előbb lájkoljuk az oldalt. Felugrik egy ablak, amely lájkolásra kér, s csak ezután lehet tovább lépni.

Az ugyanakkor továbbra is elérhető marad, hogy az oldal tulajdonosa promóciót indítson, vagy arra buzdítsa a felhasználót, hogy csekkoljon be az üzletbe, jelentkezzen be a saját applikációjukba.

Büntetik a lájktarhálókat

A közösségi oldal korábban már betiltotta a hírfolyamban azon bejegyzéseket, melyek lájkolásra vagy megosztásra buzdítottak. A Facebook fejlesztői szerint az ilyen oldalak általában több lájkot és megosztást kaptak, mint akik nem vadászták trükkökkel a felhasználókat.

A közösségi oldal fejlesztői úgy vélik, a lájkvadászok bekorlátozásával relevánsabb tartalmak fognak megjelenni, javul a hírfolyam tartalmának minősége, és egyben a felhasználói élmény.

A jelenség alapvetően nem a Facebook hibája, mert algoritmusa az ismerősök által megosztott és lájkolt bejegyzések alapján ajánl tartalmat, arról pedig a cég nem tehet, hogy a felhasználók mindenre ész nélkül kattintanak. A mesterséges beavatkozásra azért van szükség, mert ez most már erőteljesen a felhasználói élmény kárára megy.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!