Fiúkra és pokémonokra gajdultak a magyar internetezők
![Google, Ezekben a márkákban bíznak leginkább a fiatalok](https://cdn.origo.hu/2023/12/q0-5Dsnyh7UcGY6sKdhKAxgG-vjp2G1M0NnbfBpcXtg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzk0ZGNlM2ZiMWNmNTQ1M2FiMjYwYWQ1OGM1NWM5NTYz.webp)
Magyarországon idén ötödik alkalommal teszik közzé az év legnépszerűbb kereséseit bemutató listákat, melyekből kiderül, hogy 2016-ban mi keltette fel leginkább az internetezők érdeklődését. A tematikus listák élén végzett többek között a 2017-es Depeche Mode (koncert), az X-faktor (Tévéműsorok) és a Győri Nemzeti Színház (Színházak) is.
A Google minden év végén közzéteszi a keresési toplistákat, amelyek a keresőbe világszerte beírt több trillió kifejezést összesítik.
A globális lista mellett idén több mint 70 országos lista is készült.
Magyarország legfelkapottabb keresési listái 2016-ban:
A fogyásnál jobban csak a szerelem érdekelte a felhasználókat:
A csipkebogyó olajt csak a pokémonok nyomták le:
A népszerű kereséseket a Google egy összetett statisztikai módszerrel méri, mellyel az év új kedvenceit, érdekességeit és feltörekvő sztárjait azonosítja be. Ehhez az év azon "felkapott" kereséseit szűri ki, melyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben ugrott meg a keresések száma, úgy, hogy ez a fokozott érdeklődés huzamosabb ideig fent is maradt.
A keresési toplisták elkészítéséhez anonim, statisztikailag összesített keresési információkat használ.