A Facebook hírfolyama már évek óta keveseknél reflektál arra, hogy egy közösségi hálózatról van szó, amelynek a böngészése során a felhasználók elsősorban az ismerőseik tartalmait szeretnék látni. Helyette a hírfolyam meglepően kis százalékát teszik ki az ismerősök frissítései; a fizetett hirdetések, a kedvelt oldalak és csoportok tartalmai már régen átvették felette az uralmat.
A hírfolyam összeállításának jelentős változása már az évtized elején megkezdődött, ám a Facebook kitalált egy megoldást a problémára: a felhasználók ismerősöket tartalmazó listákat hozhattak létre, ezeket betöltve pedig csak a listán lévő ismerősök frissítéseit látták.
Sajnos a Facebook egyáltalán nem reklámozta ezt a funkciót, így vélhetően a felhasználók jókora része vagy nem is tudott a lehetőségről, vagy éppen nem értette meg a funkcióját; 2011-ben a cég elárulta, hogy a felhasználók 95 százaléka még egyetlen listát sem készített. A probléma megoldása érdekében a közösségi hálózat elkezdett automatikusan listákat generálni a felhasználóknak – például a másokkal való interakcióik, a lakóhelyük, az iskoláik – alapján, ám ez is hatástalan maradt.
Mindezek után a múlt hét közepén a Facebook csendben teljesen eltávolította a lista és okoslista funkciókat a közösségi hálózatról. A cég szerint a jövőben inkább a hírfolyamot próbálja majd úgy módosítani, hogy több az ismerőseiktől származó tartalmat lássanak a felhasználók.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!