Egy év múlva ilyenkor már javában dübörögni fognak a következő generációs PlayStation és Xbox reklámkampányai, a termékek várhatóan 2020 őszén kerülnek majd kereskedelmi forgalomba. Az elmúlt hónapokban már több hivatalos információ és érkezett a konzolokról, így például tudjuk, hogy szoftveresen visszafelé kompatibilisek lesznek a jelenlegi generációs társaikkal, AMD Zen 2 architektúrás processzort és AMD Navira épülő grafikus processzort használnak majd.
Az eddigi egyik legtöbb spekulációt keltett információ, hogy a játékkonzolok biztosan támogatni fogják a valós idejű sugárkövetést (ray tracinget) is, azonban ennek a részleteiről a Sony és a Microsoft sem árult el még hivatalos részleteket, így eddig nem volt világos, hogy a funkciót szoftveresen vagy hardveresen valósítják-e meg a termékek.
Jelenleg az NVIDIA GeForce RTX videokártyák az egyetlenek, amelyek dedikált hardverrel képesek számolni a rendkívül erőforrásigényes sugárkövetést.
Most ebben az ügyben érkezett friss információ, a Gears 5-öt fejlesztő The Coalition művészettechnikai igazgatója a GameSpotnak adott interjújában szándékosan vagy véletlenül elárulta, hogy
a következő Xbox rendelkezik a sugárkövetési műveletek számítására specializált magokkal.
Egyáltalán nem lenne meglepő, amennyiben a rivális Sony PlayStation 5-ön is ugyanígy hardveres lenne a sugárkövetés.
További érdekesség, hogy ezek szerint az AMD már rendelkezik a valós idejű sugárkövetés kivitelezésére kitalált áramkörökkel. Talán nem kell sokat várni, hogy a technológia megjelenjen a számítógépekbe szánt AMD Radeon videokártyákban, vagy legalábbis a drágább modellekben.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!