A viking világba repít minket a legújabb Assassins' Creed

Assassin's Creed: Valhalla, Xbox, játék teszt
Az Assassin's Creed: Valhalla az egyik induló robbantása az új konzolnak.
Vágólapra másolva!
2020 őszén a videojátékos univerzum több nagy szereplője is egy időben jelentette be vadonatúj termékeit. Egyrészt ugyebár megjelent a Microsoft Xbox és a Sony PlayStation játékgépek legújabb generációja, hozzájuk igazítva pedig az egész iparág egyik legpatinásabb sorozatának számító Assassins' Creed saga is egy újabb epizóddal bővült.
Vágólapra másolva!

Ez pedig a Valhalla, amelyet már értelemszerűen a frissen bemutatott konzolgépekhez optimalizáltak. Az időzítés nyilván nem véletlen, hiszen egy olyan húzónévről van szó, amelynek egyes részeivel emberek tízmilliói játszanak, és amely önmagában képes lehet arra, hogy miatta rengetegen döntsenek egy frissen piacra dobott Xbox vagy PlayStation beszerzése mellett.

Az Assassin's Creed: Valhalla az egyik induló robbantása az új konzolcsaládnak. Forrás: Origo

Már tavasszal megjelentek az első rövid bemutató filmek, és ezek elképesztő minősége láttán a komplett játékosközösség lélegzetvisszafojtva várta, hogy milyen is lesz az új rész. Természetesen mi sem hagyhattuk ki, hogy tegyünk vele egy próbát. A korábbi darabokat imádtuk, így már emiatt is borzasztóan nagyok voltak az elvárásaink a Valhallával kapcsolatban. Lássuk, hogy sikerült megugrani a rém magasra tett lécet. Az Assassin's Creed: Valhalla programot mi a legjobb új Xbox, a Series X segítségével próbáltuk ki, köszönhetően a Microsoft Magyarországnak.

Az Assassin's Creed Valhalla világa

Az első, 2007-ben megjelent Assassin's Creed óta minden rész valamilyen történelmi korszakban (Velencei Királyság, amerikai polgárháború, a kalózkodás aranykora a Karib-tengeren stb.) játszódik, és a történetszál két nagy csoport az Assassinok (Merénylők) és a Templomosok rivalizálását dolgozza fel. A 2010-es évek közepére a rengeteg egymást követő és másoló epizód miatt a széria kifulladt. Ennek hatására néhány éve egy újratervezést hajtott végre a fejlesztőcég, az Ubisoft. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy alapjaiban változtatták meg a játékmenetet, és ennek köszönhetően született meg 2017-ben az Assassin's Creed: Origins, amely egyfajta újjászületésnek tekinthető.

"Barátkozni" mindig érdemes... Forrás: Origo

Az ókori Egyiptomban játszódó program elképesztően jól sikerült, úgyhogy nem meglepő módon hamar érkezett a folytatás a lényegesen komplikáltabb és nehézkesebb Odyssey személyében. Ez utóbbi során már az ókori Hellászban kellett tevékenykednie a játékosnak, azaz leszámolnia a Templomosokkal. Így jutottunk el 2020-ban a Valhallához, amely, mint a neve is sugallja, a viking világba kalauzolja el a játékost. Egészen pontosan a sötét középkor közepébe, a IX. századba.

A mozgásmegjelenítés is remek. Forrás: Ubisoft

Idén a főhősünk egy északi ifjú, Eivor, akinek gyermekkorában kapcsolódunk be a játékba. Egészen pontosan nagyszabású viking mulatozásba csöppenünk bele kezdésként, amelyet megzavar egy ellenséges klán támadása. Ahogy kell, szépen lemészárolják a komplett famíliát, és a következő pillanatokban már 18 évvel később járunk, egy északi kikötőben, ahol Eivort éppen eladja rabszolgának a szülei haláláért felelős gonosz úr. Eivor (aki döntésünktől függően lehet nő vagy férfi) azonban egy ügyes trükkel megszabadul láncaitól, valamint rabtartóiról, és a kaland igazából itt kezdődik.

Játékmenet

A főhőst ezúttal is, mint minden részben úgynevezett TPS (Third Person Shooter) nézetből irányítja a játékos, és a feladat, hogy az ellenfeleket legyőzve jusson el a végkifejletig. Tehát alapvetően egy akcióprogramról van szó, amelyen a hangsúly a csatákon, küzdelmeken van, némi lopakodással és bujkálással megfűszerezve.

A grafika gyönyörű! Forrás: Origo

A fő cél az, hogy folyamatosan fejlődve, egyre tapasztaltabbá, képzettebbé és erősebbé váljon a karakterünk. Kezdetben egy szál kósza szekercével a kezünkben indulunk bele a fagyos vakvilágba, így a feladat része az is, hogy folyamatosan fejlesszük a felszerelésünket is. Ehhez nyersanyagokat, illetve halálosabbnál halálosabb fegyvereket, védőfelszereléseket kell összegyűjteni. Egyszóval a szerepjátékos vonal sem hiányzik, ami ma már kihagyhatatlan egy ilyen típusú szoftverből. Az újkori Assassin's Creedekhez hasonlóan itt is egy nyílt világban (open world) kalandozhatunk. Tehát gyakorlatilag arra megyünk egy óriási, hatalmas területen, amerre akarunk. Olyan feladatokat végzünk el, azokkal csaphatunk össze, akikkel szeretnénk. Ez pedig hatalmas szabadságot kínál, mint ahogy az is, hogy a szokásoknak megfelelően többféleképpen végezhetünk ellenfeleinkkel.

Akinek az jobban fekszik, az rohamozhat nyílt sisakkal, nekirombolva az ellenségeknek, kaszabolva, mint egy viking berserker.

Ez nem mindig a legcélravezetőbb megoldás, de nincs baj, hiszen lehet settenkedve orgyilkolni a semmiből lecsapva, sőt akár nyílvesszővel távolról is levadászhatóak a gonoszok. A sikerélménnyel valószínűleg sehol sem lesz gond, hiszen több nehézségi fokozat közül választhatunk. A legkönnyebben egy olyan totálisan laikus is boldogulhat, aki még életében nem látott videojátékot. A legnehezebb viszont még a tapaszalt vén rókákat is könnyen megizzaszthatja. Az irányítás egyébként pofonegyszerű, és ha valahol elakadnánk, a program mindig segít.

Grafika és hang

Az új Xbox Series X egészen döbbenetes teljesítmény leadására képes, és ez a grafikán is nagyon durván meglátszik. A 4K felbontás adott, és mellette a HDR támogatás is biztosított. Ennek köszönhetően pedig olyan az élmény, mintha egy nagyon-nagyon szép, óriási költségvetésű hollywoodi rajzfilmet irányítanánk valós időben. Minden iszonyatosan részletes, valósághű, a látványvilág egyszerűen elképesztő.

Az arc, a szakáll, a fémmedálon megcsillanó fény, minden a fejlesztőket dicséri. Forrás: Origo

A mozgások nagyon szépek valósághűek, és a környezet dinamikusan változik. A nappalok és éjszakák váltakozásának megfelelően módosulnak a fényviszonyok, és még az árnyékok is változnak a digitális felhők mozgásának köszönhetően. A látványvilág szürreálisan gyönyörű, nem túlzás azt állítani, hogy akár emiatt az egyetlen program miatt érdemes új Xboxot vásárolni. A hangokat is nagyon odarakták, ami talán nem tűnik annyira fontosnak, pedig az élmény megteremtésében ez a faktor is nagyon fontos szerepet játszik.

Történet, hangulat és értékelés

Egy mai modern játéknál már az alapelvárás, hogy a történeti szál is komolyan ki legyen dolgozva, és e tekintetben az Assassin's Creed: Valhalla nagyon erős. Mint az újjászületést követő epizódok minden tagjában, itt is megjelenik a "Bosszú", az "Árulás", a "Dicsőség" és a "Szeretet". Ezek pedig talán sokak szemében elcsépelt fogalmak, de megfelelő formába öntve a végeredmény egyáltalán nem szirupos és nem kellemetlen.

A fjordok közt hajókázva az ember bele tud feledkezni a játékba. Forrás: Origo

A végeredmény sokkal inkább töprengésre késztet, és a játék még arra is képes, hogy elgondolkodtassa az embert, hogy mi is az, ami igazán fontos az életben. A remek sztorinak, a kiváló grafikának és hangnak köszönhetően a hangulat is kiváló. Az első pillanattól kezdve könnyű beleélni magunkat egy elkeseredett, családját vesztett viking harcos szerepébe, aki kietlen tájakon kóborolva keresi a saját útját. Mindent összevetve nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy az Assassin's Creed: Valhalla, egy pazar, már-már a tökéletest közelítő alkotás. Az egyik legjobb játék, amivel valaha dolgunk volt.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!