Küzd a játékbombázással a Metacritic
![ghosts of tsushima videojáték sony playstation 4](https://cdn.origo.hu/2023/12/fQ1uoUTQO1P3J6wrAH-_Gbt275-KSnajsuKFVGD4jTc/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2U2NWIxYjI3NGY4NzRmNzI5NTEyYTJkZjA3ZmMxM2U0.webp)
Nagy népszerűségre tett szert az elmúlt években a videojátékok negatív értékelésekkel történő lebombázása a Metacriticen. Az efféle esetek mögött általában az a történet, hogy a játékok fejlesztői vagy kiadói valamilyen módon felbosszantják a gamerek egy kis táborát, azoknak pedig nincs jobb dolguk, minthogy a játékok megjelenésekor azonnal a lehető legrosszabb értékeléseket adják azoknak, ezzel lehúzva a pontszámukat. A „review bombing" legutóbbi áldozata a The Last of Us Part II volt.
A Metacritic most tett egy erőtlen kísérletet a jelenség visszaszorítására: a létező legnagyobb csendben kitalálta, hogy a játékok megjelenését követő 36 órában nem lehet felhasználói értékeléseket írni hozzájuk, csak a média értékelései jelenhetnek meg a terméklapokon.
A másfél napos időszakban arra kéri a gamereket a szolgáltatás, hogy töltsenek el több időt a játékkal, és kijelzi az értékelési lehetőség elérhetővé válásának az időpontját.
A változtatás már aktív, a Ghosts of Tsushima és Paper Mario: The Origami King oldalain tűnt fel elsőként. Jó kérdés, hogy a Metacritic lépése képes lesz-e bármiféle segítséget nyújtani a bombázás ellen, feltehetően csak késleltetni fogja a viharok kitörését.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!