A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
HUNFucsovics Márton | Marozsán Fábián
19:45TeniszTallon Griekspoor/Wesley Koolhof-Marton Fucsovics/Fabian Marozsan
HUNAndrásfi Tibor
20:00VívásTibor Andrasfi-Koki Kano
NyílNyíl

Óriásit javulhat az AMD játékgyorsítója

AMD fidelityfx super resolution fsr videojáték
Óriásit gyorsít a játékokon az AMD FidelityFX Super Resolution (FSR)
Vágólapra másolva!
A FidelityFX Super Resolution második generációja is platformfüggetlennek ígérkezik.
Vágólapra másolva!

Pozitív hírt osztott meg nemrég a képkockák elemzésére kitalált CapFrameX segédprogram készítője, állítása szerint a 2022. március 21–25. között megrendezésre kerülő Game Developers Conference fejlesztői eseményen az AMD bemutatja majd a FidelityFX Super Resolution (FSR) képfelskálázó technológiájának második generációját.

AMD FidelityFX Super Resolution 1.0 Forrás: AMD

A mesterséges intelligenciát használó NVIDIA DLSS riválisának szánt technológia lehetővé teszi, hogy a játékok ideális esetben szinte észrevehetetlen képminőségbeli romlás nélkül a beállítottnál alacsonyabb felbontásban rendereljék a képkockákat, ezzel jelentősen növelve a sebességet.

A megoldás nagy előnye, hogy minden modern grafikus vezérlőn használható, szemben a GeForce RTX videókártyát igénylő társával, viszont képminőségre az FSR 1.0 egyértelműen alulmaradt a megjelenésekor már debütált DLSS 2.0-val szemben.

Most az AMD elvileg kiköszörüli a csorbát, a CapFrameX programozója szerint volt szerencséje akció közben megcsodálni FSR 2.0 által felskálázott játékot, kellemesen meglepődött a temporális felskálázást optimalizált élsimítással kombináló megoldás teljesítményén és képminőségén. Az AMD szerint az FSR 2.0-val előállított kép a natív felbontásúnál is jobb lehet, továbbra is teljesen hardverfüggetlen, nem igényel mesterséges intelligenciás feldolgozási képességet a grafikus kártyától.

A helyzet érdekessége, hogy az NVIDA DLSS első generációjának is voltak kínos gyermekbetegségei, bizonyos körülmények esetén feltűnő grafikai problémákat generált. Ha az FSR 2.0 lesz akkora előrelépés, mint annak idején a DLSS 2.0 volt, akkor kellemetlen helyzetbe kerülhet az NVIDIA, nehézzé válhat meggyőzni a játékfejlesztőket a saját megoldásának implementálásáról.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!