A napokban megjelent elszórt panaszokat követően bizonyítást nyert, hogy a YouTube tesztelni kezdte a reklámblokkolókat használók kitiltását a szolgáltatásából. Az esetükben videómegosztó egy felugró felületet jelenít meg, miszerint nem megengedett a hirdetések blokkolása, kapcsolják ki a funkciót a böngészőjükben, vagy fizessenek elő a többek közt reklámmentesítést kínáló YouTube Premiumra.
Ez nem meglepő a reklámblokkolás elterjedtségének fényében, a YouTube és a partneri programjában lévő tartalomkészítők a hirdetéseken és az előfizetéseken keresztül becsorgó bevételből élnek. Másrészt a reklámokat blokkolók frusztrációja is érhető, miután a YouTube már régóta folyamatosan emeli a hirdetések mennyiségét, ráadásul a videókba való belepörgetéskor sem veszi figyelembe, hogy addig ténylegesen mennyit tekintettek meg belőle a nézők. Emiatt ha valaki megnézi a videó betöltésekor megjelent két-három hirdetést, majd azonnal átkattint mondjuk a videó közepére, akkor azonnal beugrik majd egy újabb reklámblokk.
A mostani tiltási kísérlettel a YouTube garantáltan macska-egér harcba bocsátkozik a reklámblokkolók fejlesztőivel, azok várhatóan gyorsan újabb és újabb módokat találnak majd a tiltásainak kijátszására. Ennek megfelelően erősen kérdéses, hogy mennyi értelme van a kezdeményezésnek, de a YouTube illetékesei szerint nyilvánvalóan megér egy próbát a reklámblokkolás elleni harc.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!