E-mail-marketing a modern üzleti világban

Vágólapra másolva!
Az e-mail-marketing folyamata ma egészen más, mint akár 3-5 évvel ezelőtt volt, de a marketingkörnyezet is rengeteget módosult. A digitalizáció és a technológiai fejlődések örökre megváltoztatta az ügyfelek és vállalkozások közötti kapcsolatot. Ami a hagyományos marketingtevékenységeket illeti, az e-mail-marketing az egyik olyan hajtóerő, amely továbbra is vásárlásra bírja követőinket és növeli az elköteleződésüket a cég és a márka iránt. Emellett ez az ügyfelekkel folytatott kommunikáció egyik legfőbb módja is. Viszont e-mail-marketing nincs e-mail-lista nélkül, úgyhogy itt az ideje megtudni, miért fontos az e-mail-lista minősége egy cég marketingjében? És hogyan tehet szert valóban konvertáló, mi több, jól konvertáló listára? Cikkünkben többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Vágólapra másolva!

Mi az e-mail-lista?

Gondolta volna, hogy egy statisztika szerint az e-mail felhasználók 99%-a naponta legalább egyszer ellenőrzi elektronikus postaládáját? Ezenkívül az e-mail 40-szer hatékonyabban szerez új ügyfeleket, mint például a Facebook. Ezek igazán meggyőző számok, de mi is az e-mail-lista, ami nélkül az e-mail-marketing sem lenne ennyire eredményes?

Az e-mail-lista egyszerűen azoknak az e-mail-címeknek a listája, amelyeket a cégek olyan potenciális ügyfelektől és érdeklődőktől gyűjtöttek össze különböző módszerekkel, akik szeretnének friss információkat, kedvezményeket kapni az adott vállalkozástól. Ahhoz, hogy kapcsolatba léphessen ügyfeleivel, listát kell építeni, ami elsődleges cél egy cég marketingtevekénysége során.

Forrás: Freepik.com

Az e-mail-lista kezelése és karbantartása

Lehet az e-mail-listája akár több százezres nagyságrendű, akkor azonban, ha irreleváns személyek elérhetőségeit tartalmazza, valójában nem ér sokat a gyakorlatban, értéktelen lesz. Amennyiben az emberek nem nyitják meg az e-maileket, azok nem is fogják hozni az eredményeket, legyen a cél akár vásárlás vagy tartalom terjesztése. Az e-mail-lista minősége tehát kritikus fontosságú.

Valljuk be, hogy egy valóban értékes lista felépítése hihetetlen befektetéseket igényel minden téren. A legtöbbször valamilyen lead magnet – ami lehet e-book, checklist, tippgyűjtemény vagy exkluzív videó is – segítségével tehetünk szert új feliratkozókra. Ez azonban a tartalommarketing és időbefektetést is illetően is drága.

De szerencsére más módon is lehetőség van olyan e-mail-címlista építésére, amely valóban sikerre viszi a vállalkozását. Amennyiben belátható időn belül szeretne eredményeket elérni az e-mail-marketing segítségével, érdemes elgondolkoznia az e-mail-címek adatbázisból való vásárlásán vagy bérlésén.

Természetesen hosszú távon okvetlenül az organikus e-mail feliratkozók számának bővítése a cél, amihez előző cikkünkben is talál tippeket. Azonban mégis gyakran léphet fel olyan szituáció, hogy az e-mail-lista bérlése a legoptimálisabb megoldás.

Amennyiben elsőre látásra nem nyeri el a tetszését az ötlet, engedje meg hogy bemutassuk az e-mail-lista kölcsönzésének és megvásárlásának előnyeit.

Hogyan fest az e-mail-lista kölcsönzése egy harmadik féltől?

Bizonyára azt gondolja, hogy az e-mail-lista bérlése azt jelenti, hogy hozzáférést kap a névjegyek listájához, akiket határozott ideig elérhet. Valójában ez máshogy fest. Az e-mail-lista bérlése azt jelenti, hogy egy harmadik félnek fizet egy bizonyos összeget, azért, hogy az e-mail-listát egyszer - vagy szerződéstől függően többször - felhasználhassa. Ez valójában egy robbanásszerű, az eddiginél nagyobb volumenű kampány esetében lehet igen hatékony.

Az adatbázis szolgáltató olyan emberek e-mail-címével rendelkezik, akik beleegyeztek abba, hogy bizonyos témákban olyan felektől is kapjanak e-maileket, ahova nem iratkoztak fel. Ezen e-mail-címek és az emberek adatai azonban soha nem kerülnek a bérlőbirtokába. Ehelyett a harmadik fél küldi el a listára a cége által megírt eDM-et vagy hírlevelet. Ezután az adatbázis szolgáltató beszámol az átkattintásokról, a válaszadási arányokról és a hasonló adatokról.

Mielőtt e-mail-listát bérelne, az adatbázis szolgáltató bemutatja a listáján szereplő kapcsolatok demográfiai adatait, így biztos lehet abban, hogy megfelelnek a célközönségnek.

Az e-mail-lista bérlésének előnyei

A harmadik féltől származó e-mail-lista bérlése hatékony segítség abban, hogy több embert érjen el rövid időn belül. Elsődleges előnye, hogy jóval költséghatékonyabb a telemarketingnél, a direkt maileknél vagy más marketing eszközöknél. A Costaide 2022-es kutatási adatai szerint az e-mailek jellegétől függően, a 2500-5000 címzettet tartalmazó e-mail-lista bérlése 1000 megjelenítésenként 150 dollárral is kevesebb lehet.

Emellett egy e-mail-marketing lista bérlése során jóval pontosabban tudja megcélozni a közönségét. Személyre szabhatja, hogy különböző üzeneteket küldjön az eltérő demográfiai adatokkal rendelkező embereknek, szegmentálhat munkaköri megnevezések, életkor és hasonló adatok alapján. Addig kísérletezhet a különböző tárgysorok küldésével, amíg el nem éri a kívánt eredményt.

Az e-mail-lista szolgáltató adatokat küld, amikor is feltárja az összes fontos mérőszámot az előteszteléssel kapcsolatban, mint például a megnyitási arány, az átkattintási arány stb. Ez a lépés megmutatja, hogy mennyire volt sikeres az adott tesztelés és hogy szükséges-e változtatásokat végezni a következő kampány előtt.

Az e-mail-lista bérlés esetén azonnal szerezhet adatokat, ami egy új, induló vállalkozás esetén nagy előny lehet. A promóciók megkezdéséhez hatalmas segítség egy olyan e-mail-lista bérlése, amely valóban konvertálni fog.

Tippek az e-mail-lista bérléséhez

Az alábbiakban összegyűjtöttünk 7 tippet az e-mail-lista bérléshez.

  1. Csak olyan megbízható adatszolgáltatótól béreljen e-mail- listát, akik átláthatóak az információgyűjtés során.
  2. Győződjön meg arról, hogy a cég jogszerűen és megfelelő forrásból szerezte az adatokat.
  3. Az e-mailekben világosan említse meg márkáját és tájékoztassa a címzetteket, hogy miért kapnak e-mailt a cégétől.
  4. Ne használjon megtévesztő tárgysorokat vagy fejléceket.
  5. Az e-mail-listán egyértelműen adjon lehetőséget a leiratkozásra is.
  6. Olyan listát használjon, ahol szegmentálni tudja az adatokat, ezzel releváns célcsoportot érhet el.
  7. Ne küldjön túl gyakran promóciókat, hogy elkerülje a spamnek minősítést.

Az e-mail-lista vásárlása

Amennyiben e-mail-listát vásárol, azt a bérléssel ellentétben meg kell őriznie és teljes felelősséget kell vállalnia érte. A listán szereplő személyeknek annyiszor küldhet e-mailt, ahányszor csak akar. Fel is oszthatja a listát és időpont szerint is szegmentálhatja az e-mail küldését, tehát az adott listán szereplő adatokat teljesen szabadon használhatja.

Azonban fontos, hogy kizárólag megbízható szolgáltatótól vásároljon e-mail-listát. Egyes esetekben ezeket a listákat a rajtuk szereplők engedélye enélkül állítják össze, ami nem csak alacsonyabb válaszadási aranyhoz vezet, de illegális is.

Fennáll a veszélye, hogy spamküldőnek minősítik és akár a weboldalát is feketelistára teszik. Éppen ezért először bizonyosodjon meg róla, hogy a szolgáltató igazolni tudja az e-mail címek engedélyét.

A megvásárolt e-mail-listák minősége összességében gyengébb, mint a bérelt listáké, ugyanis ezekben nagyobb valószínűséggel szerepelnek elavult, régi vagy etikátlanul szerzett címek, amelyek rosszabb konverzióhoz vezetnek. Amennyiben megbízható adatszolgáltatót keres, tekintse meg az alábbi bekezdést is.

Ismerje meg az egyik legjobb vállalati címlista szolgáltatót

A WellData olyan kiváló minőségű adatokat nyújt, amely a direkt marketing stratégia alapjaiként szolgálnak. Akár nagyvállalata, akár kisvállalkozás van, a WellData rendkívül precízen határozza meg a célközönséget, amihez természetesen adatbázisokat is szolgáltat.

A cégadatbázis 450 ezernél több vállalat marketing adataival rendelkezik. Az összes elérhető információt egy automatizált, emberek által felügyelt rendszer végzi. A rendszer folyamatosan ellenőrzi az adatokat és kiszűri a legkisebb változásokat is, emellett rendszeresen frissül. Az adatbázis olyan címlista építésében segít, ami jól célzott, minőségi és ellenőrzött e-mail-címeket tartalmaz.

A fent említett okok miatt egy kampány sikerességének egyik legfontosabb összetevője a jó adatbázis szolgáltató lehet. A WellData által kínált adatok megfelelnek a GDPR szabályainak, ráadásul az adatbázis esetén ingyenes mintát is rendelkezésére bocsátanak, hogy tesztelhesse a potenciális ügyfelek minőségét. Ezzel a szolgáltatással csak nyerhet.

Ne feledje, a technológia rohamos fejlődésével érdemes lépést tartani, amennyiben versenyképes szeretne maradni a piacon. A fent említett adatbázisosok segítségével ez lehetséges.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!