Néhány hónappal azután, hogy Janet Jackson meztelen melleit több tízmillió amerikai láthatta élőben a képernyőn, rendhagyó szövetséget kötöttek az Egyesült Államok legnagyobb tévétársaságai és a helyi Reklámszövetség (Advertising Council).
A Fox, az NBC, a CBS és az ABC, valamint a hirdető szakma szervezete egyetért abban, hogy a gyerekek még mindig túl sokszor nézhetnek meg nem nekik való műsorokat, ezért a négy nagy tévétársaság és a reklámtestület közös kampányba kezd. Az alkalmi szövetségesek célja, hogy az eddiginél nagyobb ütemben terjedjen a médiatartalmak megszűrésre kifejlesztett V-chip használata, ami ma még csak kevés családban bevett szokás.
Az erőszak szó angol megfelelőjének (violence) kezdőbetűjéről elnevezett eszköz egyelőre minden tizedik otthonban része a napi televíziózásnak, annak ellenére, hogy a Szövetségi Kommunikációs Bizottság (Federal Communications Commission) 2000-ben kiadott rendelete szerint az egészen kis méretű tévéket leszámítva, minden készülékbe be kell építeni a durva vagy pornográf műsorokat blokkoló áramkört.
A lapka hasznosíthatóságát azonban a szülők tájékozatlansága mellett korábban az is akadályozta, hogy a kábeltévék - nézettségüket féltve - nem akarták műsoraikat az egyes kategóriáknak megfelelő jelzéssel ellátni - enélkül pedig a V-chip nem ismeri fel, mit kell kiszűrnie.
A helyzet megváltoztatása érdekébenz az amerikai médiaóriások új egyezsége tartalmazza, hogy - a megfelelő jelzések alkalmazása mellett - mindannyian társadalmi célú hirdetéseket készítenek a V-chip népszerűsítésére, ami egybeesik a szülői szervezetek törekvésével.
"Kutatásaink azt mutatják, bár a szülők nagy részét érdekli, hogy gyermeke milyen műsort néz a tévében, ennek ellenére riasztóan nagy többségüknek fogalma sincs róla, hogy ez a technológia létezik és a legtöbb készülék tartalmazza" - ismertette a családi médiafogyasztás veszélyesnek ítélt jellemzőit Peggy Conlon, az amerikai Reklámszövetség elnök-vezérigazgatója. Az Advertising Council vezetője szerint a probléma a megoldása jelentős részben a médiacégeken múlik.
"Ez a példa nélküli együttműködés a négy nagy társaság között - amelyhez remélhetőleg az összes piaci szereplő csatlakozik majd - segít megszüntetni az amerikaiak millióira jellemző tudatlanságot. A V-chipet népszerűsítő kampány után a felnőttek dönthetnek, hogy akarják-e használni, vagy sem" - mondta a Reklámszövetség főnöke.