- Itthon a legtöbbet a 60-69 éves kor közti nők tévéznek, 7 óra 20 percet naponta.
- 103 magyar nyelvű csatorna van, húsz éve még csak 13 volt. A csatornák számának növekedése leállni látszik: két-három éve ismételgeti a szakma, hogy ennyi tévét nem bír el a magyar piac, de a csatornák száma nem csökken.
- Magyarországon 1040 háztartásban méri a Nielsen a nézettséget, miközben 3 millió 990 ezer háztartás van. Itthon 9300 lakosra jut egy paneltag (akinek a tévézési preferenciáit mérik), az USA-ban 15 100-ra jut egy, azaz elvileg a magyar mérés még pontosabb is, mint az amerikai.
- A teljes piaci nézettség 16,7 százalék itthon, ennyien néznek épp tévét átlagosan. Svédországban nem ülnek annyit a képernyő előtt, ott csak 9 százalék.
- Január az a hónap, amikor a legtöbbet tévézünk, ekkor átlagban 5,5 órát nézzük a mozgóképeket.
- Este 8 és 9 közt van csúcson a tévézés, ekkor 4,8 millió magyar ül a képernyők előtt, és ez nagyjából évszaktól független. Nyáron érthetően később tér haza otthonába az ember, később kapcsolja be a televíziót, mint egy komor téli estén.
- Az este 10-es és a reggel 10-es nézettség közt akár négyszeres különbség is lehet az előbbi javára, így érthető, hogy a legtöbb csatorna a főműsoridőben veti be kiemelt műsorait.
- 2013-ban napi 18 csatornát néztünk, hiába van sok háztartásban ötven-hatvan.
Az adatokért köszönet Kovács Balázsnak, a Viasat kutatási vezetőjének. Az adatok forrása: Nielsen Közönségmérés