Pongrácz dokit elporolták
![Gazdag Tibor](https://cdn.origo.hu/2023/12/nvIoBWuKblAGBiOfY3fbxf5v8wOshGU4c_wzvFULuLM/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2QxOTQzNTczZDEzZjQwYzFiYmIyZjM0ZTIzNjM3NGM2.webp)
A ma vizsgált, 18-59-es célcsoportban a Tények reggel 33,5 százalékos közönségarányt ért el, ami a nap legmagasabbja volt - a hírműsort vezető Dudás Ádám ezért tart felfelé, A mentalistá-ból ismert Robin Tunneyval együtt. A népszerű krimisorozatnak két epizódja is bekerült a nap tíz legnézettebb műsora közé: az RTL Klubon 473 ezren figyelték (ami a hatodik helyre volt elég), a Coolon vetített részre 213 ezren voltak kíváncsiak. Az Éjjel-nappal Budapest még 18-59-ben is jócskán rávert a Jóban Rosszban-ra, 25,6 százalékos közönségaránnyal ment 14,5 ellenében - Pongrácz doki, vagyis Gazdag Tibor ezért kapott piros nyilat.
A grafikonokon jól látszik, hogy a reggelt a TV2, az estét pedig az RTL Klub vitte, reggel A szenvedélyek lángjai idején az M1-nek is volt egy szűk jó órája, amikor a legnagyobb arányban nézett csatorna volt. Este a TV2 csak a Beverly Hills-i zsaru 3 végével tudott az élre törni, miközben az est második felében az M1 és a Viasat3 közönségaránya stabilan öt százalék alatt maradt - utóbbi csatornán a Lány a vízben című amerikai thriller érdekelte a legkevésbé a 18 és 59 év közötti nézőket, csupán 2,3 százalékot ért el.
Alább láthatjuk azt is, hogy mely csatornák érték el a legmagasabb napi átlagos közönségarányt. A napot a 18-59-es célcsoportban az RTL Klub nyerte, a közmédia csatornái közül az M1 áll legelöl, de az is csak a hatodik helyen. A teljes lakosságban egyébként a TV2 nyert, 14,6 százalékkal, szemben az RTL Klub 14,3 százalékával - itt az M1 harmadik lett 5,5-tel, új csatornaként pedig az ATV került a Comedy Central helyére, a hetedik helyre.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez az szám, annál jobban örülnek a műsokészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18-49 éves kereskedelmi célcsoport - főleg főműsoridőben - az RTL-nek, míg a 18-59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.