A friss kutatás szerint a globális fogyasztói bizalmi index 1 ponttal 97-re nőtt az első negyedévben, és lassú növekedést mutat majdnem minden régióban. Továbbra is az óvatosság a jellemző, ez derül ki a Nielsen által megkérdezett fogyasztók 50%-ának válaszából is, mely szerint költekezés helyett inkább a megtakarításokat választják.
A globális reklámpiac költései enyhe visszaesést mutattak
az első negyedév során, az előző év ugyanezen időszakához képest 1,6% volt a csökkenés, de hozzá kell tenni, hogy a tavalyi reklámköltések magasabb szintjéhez a 2014-es Téli Olimpiai Játékok időszaka is hozzájárult. Januárban 1,2 százalékkal csökkent a reklámpiac, februárban 3,7-tel, viszont márciusra ez a trend megállt szinte, csak 0,2 százalékos volt a csökkenés.
A nyugat-európai reklámpiac a tavalyi első negyedévhez képest 1,7%-ot emelkedett
- elsősorban az Egyesült Királyságban és Németországban végbement növekedésnek köszönhetően.
A gyógyhatású készítmények márkáinak és disztribúciós csatornáinak nagy összegű költései mellett a többi szektorban továbbra is a hirdetési költségek csökkentése volt jellemző. A gyógyszergyárak 4 százalékkal növelték költéseiket, leginkább a pénzügyi szektor és az autóipar hirdetései estek vissza, utóbbi 4,5 százalékkal egy év alatt.