Mai Médialiftünkben felfelé halad Scherer Péter, mivel a Válótársak harmadik epizódja is vonzotta a nézőket az RTL Klubra, a 18-49-es célcsoportban 20,9 százalékot ért el. 334 ezer ilyen korú néző figyelte, hogy mi történik a válófélben levő férfiakkal, ezzel a nap harmadik legnézettebb műsora lett (Stohl karaktere 3 rész alatt 4 nemi aktust bonyolított le). Első helyen a Barátok közt, a harmadikon az Éjjel-nappal Budapest végzett a Nielsen mérése alapján.
A TV2-nek nem volt ilyen jó az estéje a célcsoportban, piros nyíl jár Chris O'Donnellnek, az NCIS: Los Angeles alig érdekelte a nézőket: csupán 2,6 százalékot kapirgált össze. Eközben a konkurens csatornán a CSI epizódja ment, 13,6 százalékkal.
A Chili vagy Mango interaktív sorozat 2013-ban került fel a netre, a héten kezdte el adni a Viasat3. Míg az applikáción a néző meg tudja határozni, hogy folytatódjon a történet, ez a képernyőn már nem így működik – s így nem is igazán érdekelte az 50 év alattiakat. Lefelé tart a Médialiftben Michl Júlia, aki a szende cukrászlányt, Lilit játssza a sorozatban – az aktuális epizód 1,8 százalékot ért el.
Mutatjuk grafikonon is, hogy alakult az este:
Délután nem az RTL Klub a domináns, a 18-49-es célcsoportban a TV2, a Cool, az F+ és a Viasat3 műsorai is szépen mennek.
Reggel egyértelmű a TV2 győzelme, a Mokkának nincs ellenfele.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb heti közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte 13,6 százalékkal, a második helyre jócskán lemaradva a TV2 fért fel, a harmadik pedig a Cool lett. A legnépszerűbb csatornák listáját az RTL II, az M2 és a Duna TV2 zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.