Mai Médialiftünkben felfelé megy Gönczi Gábor, mivel a Fókusz aktuális adása jó számokat hozott a csatornának, nézőszám alapján a nap negyedik legnézettebb műsora volt 254 ezer 50 év alatti nézővel. Ez 19,5 százalékos közönségarányt jelentett. Jó estéje volt az RTL Klubnak, a Barátok közt 20,9 százalékot, az Éjjel-nappal Budapest 22,8 százalékot, a Híradó pedig 22,7 százalékot ért el. A TV2 legnépszerűbb műsora este a 18–49-es célcsoportban a Tények volt 16,8 százalékkal.
Lefelé tart Shay Mitchell, a Hazug csajok társasága nem igazán érdekelte ezt a korosztályt. A sorozat egy epizódja 18 órakor kezdődött és 0,7 százalékot ért el, a későbbi, második időpontban sugárzott rész pedig 0,0 százalékkal ment.
Népszerű volt viszont a Vérfarkasok című horrorfilm, így felfelé mehet Jason Behr. A F+ kétszer szerepel a top 20-as listán, emellett a Transzcendens is felkerült a legnépszerűbb műsorok közé. A Vérfarkasok 9,2 százalékot ért, ezzel bőven a napi csatornaátlag fölött teljesített.
A délelőtti grafikonon jól látszik, hogy a reggeli órákban a TV2 a legerősebb, 11 óra körül pedig egyértelműen átveszi a vezetést a Viasat3 a vizsgált célcsoportban, az Amerikai mesterszakács volt ennyire népszerű a nézők körében, 12,6 százalékkal ment.
Délután már jóval kuszább az ábra, de az Éjjel-nappal Budapest ismétlése kimagaslik, délután 13 százalékot ért el a vizsgált célcsoportban.
Este az RTL Klub vette át a vezetést, a hírműsorok után még inkább szétnyílik az olló, az Éjjel-nappal Budapest sokkal jobban vonzza a nézőket, mint a Jóban Rosszban, ami ezúttal csak 10,7 százalékot ért el.
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen 12,8 százalékkal, mögötte a TV2 áll 8,0 százalékkal. A Cool felfért a dobogóra 5,7 százalékkal, csak kicsit maradt le tőle a F+. A legnépszerűbb csatornák listáját az M2 és a Story4 zárja az 50 év alattiak körében.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.