Dinamikusan nő a spanyol sorozatgyártás, 2015-ben 38 sorozatot készítettek, 2019-ben viszont már 72 forgott spanyol színészekkel, spanyol stábbal – írta a thisistherealspain.com. A lap szerint a nyelv is hozzájárult, hogy egyre több ilyen tartalmat fogyasztanak globálisan, főképp straming oldalakon, hiszen a spanyolt Tűzföldtől Texasig beszélik, Dél-, Közép- és Észak-Amerika nagy részén.
Korábban a magyar tévézők is találkozhattak olyan spanyol sorozatokkal, mint Az internátus (egy bentlakásos iskolában zajlódtak az események, sok sötét tikokkal) vagy A bárka (egy hajón rekedtekről szólt, akik körül eltűnik az addig ismert civilizáció). Ezekhez csatlakoztak olyan spanyol sorozatok, mint a Balfék körzet, a Lányok a vonalban, az Időminisztérium, a Grand Hotel, amely az idősebbeknek jön be, vagy az Elit, amely épp a fiatalabb közönségnek készült, tinik körében igen népszerű.
A legnagyobb dobás kétségkívül a La Casa de Papel,
A nagy pénzrablás, amely eleinte a spanyol, Antena 3 csatornán ment, 2017-től, majd lecsapott rá a Netflix. Jó érzékkel tették ezt az illetékesek, mert idén áprilisban a negyedik évad volt a tartalomszolgáltató kínálatában az, amelyet legtöbb ideig néztek (szlengben daráltak), sokan tartottak La Casa de Papel-maratonokat - köszönhetően annak, hogy a Netflix egyben teszi ki az évadokat, nem kell heteket várni az újabb részekre. A streaming cég által közölt adatok szerint 2020 első negyedévében 65 millió előfizetőjük találkozott ezzel a tartalommal (nem mind nézte végig, de legalább elindított egy epizódot).
A spanyoloknak nagy dolog ez, hiszen a különféle netes platformokon a filmek, sorozatok túlnyomó része amerikai vagy angol. Ha pedig valaki a fentieket már látta, és újabb spanyol sorozatra vágyik, annak ott a bő egy hónappal ezelőtt startolt Valeria, amely Elísabet Benavent írásai alapján készült illetve a White Lines, amelyet ugyanaz az Álex Pina írta, aki a La Casa de Papelt sikerre vitte. Utóbbi pár napja, május 15-én került ki a Netflixre.