Mi volt az első tévés élménye és mi volt a kedvenc gyerekkori műsora?
- Hatéves voltam, amikor édesapám megvette az első tévékészülékünket Szófiában. Természetesen a kedvenc műsorom a „Good night, little kids" volt, ami, ha jól emlékszem, 19.50-kor kezdődött.
Mikor járt Magyarországon először, milyen emlékei vannak?
- Tizenkét éves voltam, amikor édesanyámmal először Magyarországon jártam 1978-ban. Vonattal jöttünk, és egy Jókai téren található apartmant béreltünk. Nagyon tetszett a város, jobban, mint azok, amelyeket addig láthattam: Kelet-Berlin, Drezda, Prága, Belgrád, Odessza. Budapest dinamikusabb, színesebb volt a szememben.
Egy ideje itt él, menyit ért magyarul?
- Meglepő módon elég sokat értek magyarul, főleg ahhoz képest, hogy sosem tanultam. Ez a tudás minden bizonnyal a tévénézésből, rádióhallgatásból, vagy a hétköznapi teendőkből, például éttermi rendelésekből ragadt rám.
Hogy látja, a környező európai országokhoz képest miben más a magyar tévés piac?
- Nem tudok más olyan európai országról, ahol mindkét piacvezető csatorna – a TV2 és az RTL Klub – egy számjegyű átlagos napi közönségaránnyal bír – ez sokatmondó szám, amely jól mutatja, mennyire extrém módon kiélezett a verseny a hazai piacon. Ezért kell nekünk kiválónak lennünk, és minden szegmenst és műfajt lefednünk.
A tavalyi évben sem volt zökkenőmentes a tévés gyártás: milyen nehézségeket okozott a covid?
- Az első két lezárást követően már rutinosan kezeltük a vírushelyzetet a napi működésünkben. Általánosságban elmondhatom, hogy mindig optimista hozzáállással igyekszem kezelni a felmerülő helyzeteket.
Kik a kedvenc magyar műsorvezetői?
- Úgy gondolom, hogy a TV2-nek vannak jelenleg a legjobb műsorvezetői, számos díj is ezt bizonyítja. A konkurencia arcai közül is sokakat kedvelek, köztük kisebb csatornák tévés szereplőit is. Egyébként folyamatosan keressük az új képernyős arcokat.
Mely TV2-es műsorokra a legbüszkébb?
- Mokka, Sztárban Sztár, Farm VIP, Szerencsekerék – az első kettő a TV2 zászlóshajói, a másik kettő pedig az én kezdeményezésemre került képernyőre, és nagyszerű csapatmunkának köszönhetően váltak sikeressé.
Nézzünk pár konkrét műsort! Nagyon hosszú szünet után tért vissza a Nagy Ő. Miért pont 2021-ben és miért pont ez a formátum?
- A pandémia világszerte a párkereső műsorok reneszánszát hozta, és több új formátum is napvilágot látott. Mi úgy döntöttünk, hogy egy már bizonyított műsort indítunk újra. Remek eredményeket hozott a műsor, amelynek döntője 16 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 korosztályban. A társkereső show a TV2 Play felületén is különösen népszerű volt, több 2 millió 200 ezer videó, valamint közel 3 millió oldal megtekintéssel.
Lesz Ázsia Expressz?
- Legfrissebb információim szerint van esély arra, hogy ez a remek műsor visszatérjen a TV2 képernyőjére 2022-ben.
Milyen más műsorokkal készül a TV2 Csoport 2022 nyaráig?
- Elindult az Exatlon Hungary - All star verziója, jön a Sztárban Sztár, a Szerencsekerék, a Drágám, add az életed, továbbá egy új, heti sorozat, a Pepe, valamint érkezik a Doktor Balaton új évada is, amely sok fordulatot tartogat.
Mi lesz a Mintaapák sorsa?
- Novemberben és decemberben jól teljesített a SuperTV2 műsorán, a negyedik évadról jelenleg is folynak a tárgyalások.
Egyre több a fikciós, magyar sorozat a hazai tévéken, mi készül még a TV2 Csoportnál? Akár napi, akár heti sorozat.
- Napi és heti sorozatokkal is készülünk, ahogy korábban említettem. A kreatív tanácsadónk és vezető forgatókönyvírónk, Divinyi Réka segítségével, illetve a TV2 Akadémia közreműködésével egy új sorozatíró csapatot építünk és képzünk ki, ami elengedhetetlen a jövőbeli sikerekhez.
A nézők elvárásai jelentősen megnőttek a sorozatokkal szemben,
ugyanis már a globális streaming szolgáltatók kínálatához mérik őket. Ez minden televíziós tartalomszolgáltató számára komoly kihívást jelent, beleértve az olyan nagy nemzetközi szereplőket, mint a TF1 Franciaországban, vagy az RTL Németországban, akiknek bár nagyon erős a helyi piaci jelenlétük, de nincsenek olyan anyagi lehetőségeik, mint a Netflixnek, az HBO-nak vagy a Disney +-nak.
A Jóban Rosszbant miért kellett megszüntetni?
- Az előző válaszom nagyrészt megválaszolja ezt a kérdést is. Ahhoz, hogy versenyképesebbek legyünk a streaming szolgáltatókkal, jobban oda kell figyelnünk arra, hogy mire allokáljuk az erőforrásainkat, és a legmagasabb minőségre kell fókuszálnunk.
A latin-amerikai telenovellák helyét átvették a török sorozatok. Miért?
- A török sorozatok film minőségűek, éppen ezért Törökországban hetente kerülnek képernyőre. A forgatókönyvük jól kidolgozott, sok izgalommal és fordulattal. Kulturálisan is közelebb állnak a közép-európai mentalitáshoz a dél-amerikai napi sorozatokhoz képest, amelyek még szintén le tudják ültetni a nézőket a tévé elé, de inkább a napközbeni idősávban. Ezek amúgy drágábbak, mint a latin-amerikai telenovellák, hiszen nagyobb költségvetéssel készülnek, azóta pedig pláne, hogy megnőtt a népszerűségük Közel-Keleten és Afrikában is.
A hagyományos tévétársaságokat mennyire fenyegetik az újabb technológiák, a streaming-cégek?
- A nézők figyelméért folytatott küzdelem egyre intenzívebb, hiszen már nem csak a klasszikus lineáris tv csatornák, hanem a streaming szolgáltatók és a közösségi médián keresztül a hétköznapi emberekből influenszerekké váló véleményvezérek is gyártanak tartalmakat. Ami jó hír számunkra, hogy változatlanul nagy az igény a legnagyobb kényelmet nyújtó lineáris televíziós csatornák által gyártott tartalmakra, illetve ezen műsorok digitális visszanézésére.
Az olyan úgynevezett VOD platformok, mint a TV2 Play – ami a 2021-es év nagy büszkesége számunkra – jól kiegészítik a hagyományos tévécsatornák nagyképernyős tartalomfogyasztási élményét, miközben újdonságot biztosít a fiatalabb, digitálisan érettebb, a közösségi médiát többet használó célközönség számára is.
Az ilyen típusú tartalmi diverzifikáció hozzájárul a hatékonyabb versenyhez, ugyanakkor felgyorsíthatja az iparági konszolidációt is. Ez tapasztalható az Egyesült Államokban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, és a régiónk is biztosan követi majd ezt a trendet. Örömmel tölt el, hogy ebben a környezetben is sikerült a TV2 Csoportnak mind lineáris, mind pedig digitális piaci pozícióban tovább erősödni.
Mennyire elégedett a nézettségi verseny alakulásával 2021-ben?
- Egyhuzamban 2021 volt a második év, amelyben a TV2 volt a legnézettebb csatorna a 4+, illetve a 18-49 éves korosztályokban Magyarországon. A teljes csatornaportfóliónk is megtartotta vezető szerepét mindhárom kiemelt célcsoport tekintetében, a Mozi+, a Super TV2, a TV2 Séf és a Spíler1 TV is nagyon szépen teljesítettek.
2021-ben gyakorlatilag minden hazai gyártású műsorunk visszatért a képernyőre.
A TV2 showműsorai is nagy sikernek örvendtek, a Sztárban Sztár Leszek új évada rekord eredményeket ért el, a Farm VIP, a Bachelor – A nagy ő, a Séfek Séfe és a Dancing with the Stars is szépen teljesítettek. Szlovéniában a Nicsak, ki vagyok? és az Exatlon lokális változatai kiemelkedő közönségarányt értek el.
Hogyan alakult a teljes és a tévés hirdetési piac 2021-ben?
- Erős fellendülés volt megfigyelhető, valamelyest a 2019-es szintet is meghaladta.
Változtak-e a hirdetők igényei? Milyen megoldásokat kínál számukra a TV2?
- A digitális média terjedésével is egy biztos pont marad a televíziós reklámozás, mivel elég jól mérhető, és az ügyfelek pontosan tudják, hogy mit vásárolnak. Az erőteljes keresletnek köszönhetően minden tévécsatorna összes reklámblokkja tele volt 2021 utolsó negyedévében. Ez ugyanakkor sem a nézőknek, sem a hirdetőknek nem jó. Emiatt az alternatív non-szpot hirdetési megoldásokon kívül, amelyeket nagy sikerrel kínál a TV2 az ügyfeleinek, sürgősen szükségessé vált a GRP árak növelése 2022-ben.
Hogyan teljesítenek az kábelcsatornák, melyek a legsikeresebbek?
- 2021-ben kiemelt hangsúlyt helyeztünk a kábelportfóliónkra, ami meghozta a várt eredményeket: a Mozi+ immáron a harmadik legnézetteb csatorna Magyarországon a TV2 és az RTL Klub után. A novemberben adásba került Hal a tortán új évada pedig abban segítette a TV2 Séfet, hogy megduplázza a közönségarányát októberről novemberre. A Spíler TV nézettsége szintén jelentősen nőtt a Bundesliga közvetítési jogok megszerzésének köszönhetően. Szinte minden nap négy csatornánk van a top 10 legnézettebb csatorna között, sőt, van, amikor öt is, ami szintén az RTL Magyarország elé helyez minket.
Vannak-e ezzel kapcsolatos újdonságok, bejelentések, változások?
- Továbbra is a kábelportfóliónk megerősítésén dolgozunk és nem zárjuk ki a további bővítést sem. Úgy gondolom, hogy a lineáris tévézés előtt még szép jövő áll Magyarországon.
Megújult a TV2 streaming szolgáltatása, TV2 Play néven, és már applikáció formájában is elérhető – mik a tapasztalatok?
- Kevesebb mint egy év alatt a TV2 Play egy jól meghonosodott VOD platformmá vált, amely sok esetben a nézők első számú választásává vált. Sok pozitív visszajelzést kaptunk a telefonos applikációval kapcsolatban is.
Kevesebb mint egy év alatt pénzügyileg is profitabilissá vált a felület,
ami azt mutatja, hogy jó stratégiát követtünk azzal, hogy egy felhasználóbarát és emberközeli digitális platformot építettünk. A TV2 Play mellett a csatorna online hírportálja, a sikeresen megújított tenyek.hu is folyamatosan frissülő videós tartalommal, hírekkel várja az olvasókat.
Hány regisztrált felhasználójuk van?
- A platform februárban indult, a szeptemberi regisztráció megnyitása óta a felhasználóink száma meghaladta a félmilliót, sőt a napokban elérjük a 600 ezer regisztráltat.
Milyen tartalmakat keresnek a netezők?
- A fő szórakoztató és reality műsoraink a legnépszerűbbek a platformon, mint az Exatlon, a Dancing with the stars, a Sztárban sztár leszek, a Farm VIP, de szintén keresett a Mokka.
Tervezik-e továbbfejleszteni a szolgáltatást?
- Egy prémium SVOD termék bevezetésén dolgozunk, amelyet a telekom-, kábel- és műholdszolgáltató partnereinkkel meg tudunk majd osztani.
Mi a TV2 Csoport stratégiája digitális téren?
- Ahogy említettem a digitális stratégiánk AVOD-fókuszú, hogy minél több embernek adjunk ingyenes digitális hozzáférést a tartalmainkhoz. Ez egybecseng a TV2 azirányú törekvésével, hogy megóvjuk az eredeti tartalmainkat attól, hogy a globális szereplők, mint a YouTube és a Facebook kannibalizálják őket. Másrészt szeretnénk segíteni a szolgáltató partnereinket is abban, hogy növeljék az egy felhasználóra jutó átlagos bevételüket és megőrizzék az előfizetőiket.
Ennek érdekében egy prémium szolgáltatást hozunk létre számukra.
Ami a B2C SVOD kínálatot illeti, ez egy hosszabb távú folyamat, jelenleg a Spíler Extra tartozik ide, amely hasznos insightokkal lát el minket a területről.
Az interjúnak nincs vége, lapozzon a folytatásért!