A Kaliforniai Egyetem, Észak-Kaliforniai Egyetem, Chapel Hill, és Miamii Egyetem környezettudósai és várostervezői azt találták, hogy ahogy a benzinhajtású járművekről való lassú átállás az elektromos meghajtású járművekre az ugyanazon az általános területen élők más ü tapasztalak a jövedelműktől függően. A kutatók azt találták, hogy a magasabb jövedelmű szomszédos területeken általában javul a levegő minőég és a szegényebb részeken ugyanaz marad, vagy romlik.
A PLOS Climate magazinban publikált tanulmányukban Jaye Mejı´a-Duwan, Miyuki Hino és Katharine Mach vizsgálta az elektromos járművek bevezetésének hatását és az ebből adódó levegő minőség változást
2010-2021-ig tartó egy kormány program részeként, amikor kedvezményt nyújtott a kormány az elektromos járművekre, környezeti adatokat gyűjtöttek.
A kutatók ezeket tanulmányozták és azt találták, hogy ahogy az elektromos járművek eladása növekedett, a levegő minőség javult a magasabb jövedelmű területeken, ahogy várták, de a szegényebb területeken a feltételek nem változtak, vagy romlottak.
A kutatók három fő tényezőt találtak ennek okaként. Az egyik a nem motor produkálta szennyezés kibocsátások. Az utakon közlekedő járművek, amelyek általában közelebb vannak a szegény területekhez, az út és gumi kopás miatt más szennyezőket produkálnak. A gumi futófelület részecskék és a fékbetét részecskk a levegőbe emelkednek. És a gyorsuló autók sok helyen folyamatosan felverik a port, koszt és más az út felszínének közelében lévő részecskket a levegőbe.
A második ok, hogy ez erőművekből származó szennyezők növekednek, ahogy növekszik az igény az elektromos járművek töltésére az úton. És az rőművek általában a szegény területekhez közelebb helyezkednek el. A harmadik tényező az elektromos járművek magasabb ára. A szegény területeken élő emberek nem engedhetik meg maguknak hogy elektromos járművet vásároljanak, így ezeken a részeken kevéssé valószínű, hogy ezekkel közlekednek.
(Forrás: https://phys.org/)