Vágólapra másolva!
A twitterezés mára a közösségi oldalak egyik legfelkapottabb formája, ahol az arcátlan nyomulás nem, a szolgálatkészség viszont határozottan kifizetődő nemcsak a magánszemélyek, de újabban a cégek és a különböző szolgáltatók számára is. Ők azok, akik előszeretettel használják ezt az újfajta információ-megosztó lehetőséget, köztük egyre több turisztikai cég és légitársaság is.  
Vágólapra másolva!

Hogy a Twitter a turisták számára is hasznos lehet, az korábban a Guardian hasábjain már bebizonyosodott. A kísérletben a lap munkatársa a francia fővárosban eltöltött idő alatt, kizárólag a Twitter mikroblog szájton kért és kapott tippek, illetve javaslatok alapján állította össze programját. A twitterezők az üzenőfalon keresztül remek ötleteket juttattak el az újságírónak arról, hogy mit hol érdemes keresni a városban.

A felhasználók szerint, ilyenkor többnyire olyan tippek jutnak el az utazókhoz, amelyek egyetlen útikönyvben sem találhatók meg. A Guardian esetében ezeket a naprakész információkat programokról és éttermekről lelkes helyi twitterezők osztották meg az érdeklődő turistával.

Már twittereznek a légitársaságok és a turisztikai hivatalok is

Az sms-hosszúságú üzenetekből (maximum 140 karakter) felépülő publikus üzenőfal egyszerre blog és hirdetőfelület, fórum és ügyfélszolgálat. Ezt használják ki jó értelemben például a légitársaságok. Annak ellenére, hogy nincs mód, hosszú történeteket megosztani az üzenő falon, a világ legkülönbözőbb turisztikai szolgáltatói is működtetnek Twitter oldalt, a bejegyzéseket és üzeneteket pedig a saját alkalmazottjuk adja közre.

Forrás: [origo]

Légi-és hajótársaságok, utazási irodák, fapadosok, szállodaláncok, napilapok utazási rovatai cserélnek információt az érdeklődőkkel, általában kényes kérdésekről, tippekről, jó ajánlatokról. Az alkalmazottak bekapcsolódnak a beszélgetésbe, válaszolnak a felmerülő kérdésekre, mindeközben igyekeznek cégük jó hírnevét öregbíteni, és nem csupán céges önpromócióval fullasztani a beszélgetőtársakat. A tapasztalatok szerint ugyanis hamar lejáratja magát az, aki így jár el. Az arcátlan nyomulás tehát nem, az intelligens szolgálatkészség viszont határozottan kifizetődő. A cégek a Twitter oldalakra, mint ügyfélszolgálatokra tekintenek, ezért is fontos, hogy mindenki problémája megoldódjon, a kellemetlen kérdésekre pedig választ kapjon. Szempont az is, hogy mindez barátságos hangulatban, poénokkal tarkítva, ne egy hivatalos ügyintézés keretében történjen.

Idehaza ez a fajta céges megjelenés még nem annyira elterjedt, pedig a tapasztalatok szerint a kitartó használat és a rendszeres jelenlét sokat javíthat a cég megítélésén, sőt egyesek szerint a twitterezés márka- és imázsépítésre is alkalmas.

Forrás: [origo]

A szolgáltatók és nagyvállalatok ugyanakkor tisztában vannak azzal is, hogy a bloggerek és twitterezők bejegyzéseikkel nemcsak fellendíteni képesek egy hotel, egy kávézó, vagy egy légitársaság forgalmát, hanem ugyanígy visszavetni is. A közelmúltban mindkettőre volt több példa. Vannak panaszos esetek, amelyek kicsiben oldódnak meg, egy személyre szóló bocsánatkérő levéllel és valamilyen gesztusértékű felajánlással, de előfordult olyan is, hogy egy-egy légitársasággal vagy autókölcsönzővel történt affér széles médianyilvánosságot kapott, és az érintett cég felelősöket keresett, majd felülvizsgálta szabályzatát.

Kiket érdemes figyelni?

A Lastminute.com Twitter oldalán a cég munkatársai jól egyensúlyban tartják a beszélgetés menetét. A kötetlen chatelésbe kevert hírek közlése úgy zajlik, hogy semmilyen ajánlat nem tűnik direkt promóciónak, amit a felhasználók értékelnek. A lasmintute.com-osok hatékonyak, mert diskurálás közben időről-időre megoldják azoknak a panaszosoknak a problémáit, akik úgy gondolják, hogy olcsóbb és gyorsabb megoldás a Twitteren keresztül intézkedni, mint telefonon, vagy e-mail-ben. Ezen a fórumon közel 2000 tájékozódnak, informálódnak és ügyintéznek - olvasható a Times online összeállításában.

Már jelen van a Twitteren, de még nem annyira sikeres a londoni City Airport is. A reptér Twitter-oldala jelenleg beüzemelésre vár, de hamarosan időjárási előrejelzéssel, járatinformációval, és poggyászkezeléssel kapcsolatban tájékoztat majd. Az oldal hasznosságát jelzi, hogy ugyan még érdemi információk nem jelentek meg a reptér üzenőfalán, máris egy tucat twitterező csatlakozott az LCA oldalához.

Forrás: Getty Images
Már reptéri információk is olvashatók a Twitteren

Dübörög viszont a Lonley Planet társasága. Közel 3 ezren társalognak itt, köztük a cég munkatársai is. Főleg linkeket és információkat cserélnek a twitterezők, amelyek bármilyen utazáshoz hasznosak lehetnek. A Lonley Planeten népszerűek még az úti beszámolók és a különböző online vetélkedők is.

Ügyesen szerveződik a Visit Britain csapata is. Igyekeznek minél hasznosabb és érdekesebb információkat megosztani az érdeklődőkkel, akik jelnleg körülbelül 1500-2000-an vannak. A Visit Britain számára a lényeg a laza hangvételű, de hasznos társalgás. Főleg az új látványosságokról, a legjobb belföldi hosszúhétvégés helyszínekről, az angol humorról, különböző helyi programokról, és újító ötletekről beszélgetnek.

Forrás: Getty Images
és az easyJetet is könnyebb megtalálni, mint telefonon

A légitársaságok közül több-kevesebb sikerrel próbálkozik a Virgin Atlantic és a Fly Virgin is. A legaktívabb talán az easyJet, akiknek weboldalán még egy telefonszámot is nehéz találni, ha valaki éppen érdeklődne vagy reklamálna. A Twitteren mindezt megteheti.

Észak-Amerikában szinte minden nagyváros, de még a kisebbek "tourinform" irodája is képviselteti magát a Twitteren, csakúgy, mint az egyes államok központi és régiós turisztikai hivatalai.

Euróbában lényegesen kevesebb szolgáltatót találunk, azok is főleg németek és angolok, franciák, de mindenféle bérléssel (autó, motor, szállás, lakókocsi) és vonatos nyaralásokkal, valamint olcsó falusi reggelikkel kapcsolatban hasznos lehet a sloweurope twitter oldala.

Sz.K.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről