Napsütéssel csábította utasait jéghideg városokba a Ryanair

Vágólapra másolva!
A brit reklámfelügyelet betiltotta a Ryanair diszkont légitársaság egyik reklámját a fogyasztók megtévesztése miatt. A légitársaság napsütést ígért utasainak februárban és márciusban tizenegy európai városban, például a norvégiai Oslóban.
Vágólapra másolva!

A legnagyobb európai diszkont légitársaság legújabb kampányában egy bikiniben pózoló hölgy látható, a hirdetés szövege pedig tavaszi napsütést ígér a légitársaság utasainak. A bökkenő csupán annyi, hogy az akciós célállomások egytől egyig hideg éghajlat alatt találhatók, ahol az átlaghőmérséklet tavasszal alig éri el a 10 Celsius fokot - írja a The Guardian.

A kampány februárban és márciusban futott, és 11 városba kínált akciós jegyeket. A célállomások között volt Rimini, Lourdes, Derry, Glasgow és Oslo is. A brit reklámfelügyelethez (ASA) beérkezett panaszok szerint egyik város sem nevezhető meleg éghajlatúnak e két hónapban.

A Ryanair szerint a kampányhoz használt fotó csupán azt sugallta, hogy ezeken a helyeken még a két téli/tavaszi hónapban is jelentős a napsütéses órák száma. Az ASA szerint ugyanakkor a tizenegy város közül hét esetében 6 és 9 Celsius fok között mozgott a hőmérséklet februárban és márciusban. A legmelegebb három városban 11 és 14 Celsius fok közötti értéket mértek, míg a leghidegebb Oslóban 0 és 4 Celsius fok közöttit. A testület megtiltotta a légitársaságnak, hogy a jövőben hasonló megtévesztő kampányt indítson.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről