Az orosz légi piac 40 százalékát uraló cég 2014-ben szeretné elindítani első fapados járatait Moszkva és Szentpétervár között, illetve más dél-oroszországi városokba. A Vedomosztyi értesülése szerint az Aeroflot új leányvállalata – amelynek nevét még nem fedték fel – külföldi desztinációkra is szállít majd utasokat, például Kijevbe, Jerevánba, Isztambulba és Barcelonába.
A fapados orosz cégnek kezdetben 40 Boeing 737-es géppel repül majd. Bázisa valószínűleg Moszkva Domogyedovo repülőterén lesz majd, szemben az Aeroflottal, amely a seremetyevói repteret használja.
Oroszország harmadik legnagyobb légitársasága, az UTair – amely idén májustól heti két járatot indított Szentpétervárról Budapestre – szintén tervezi, hogy fapados leánycéget hoz létre – írja a Yahoo Finance.
Oroszországban még a nagy távolságokat is szívesen teszik meg inkább vonattal az emberek, de egyre többeknek fontos az utazással eltöltött idő is – őket olcsó repjegyekkel át lehet csalni. Másrészt több európai diszkont légitársaság is megvetette a lábát az orosz piacon: az easyJet márciusban indította el London-Moszkva járatát, a Wizz Air pedig szeptembertől repül oda Budapestről. Az orosz légitársaságok lépése ezért logikus lépés, ám elemzők felhívják a figyelmet az európainál szigorúbb orosz szabályozásra, ami kockázatossá is tehet egy ilyen lépést.