Az esettel kapcsolatban az emberi jogi szervezetek azt hangsúlyozták, hogy a HIV-fertőzött és AIDS-es betegek hátrányos megkülönböztetése még mindig mindennapos jelenség Kínában. Az országba egészen 2010-ig például be sem léphettek HIV-fertőzöttek.
A légitársaság elnöke azzal érvel, hogy a cég nem alkalmaz diszkriminatív szabályokat, az eset csak az alkalmazottak ideges, helytelen reakciója miatt fordulhatott elő. Az elnök azonban az utasokat is hibásnak tartja. Leszögezte, hogy a Spring Airlines természetesen felengedi a HIV-pozitív betegeket a fedélzetére, egészen addig, amíg ők nem teszik magukat „kiugróan feltűnővé”, vagyis nem okoznak riadalmat a többiek körében.
A Spring Airlines weboldala egyébként határozottan közli, hogy a fertőző betegségekkel utazásra jelentkezők felszállását joga van megtiltani.
Az utasok beszámolója szerint akkor fordították őket vissza, amikor már a kezükben fogták a beszállókártyájukat, és a kapunál a gépbe szerettek volna beszállni. A Spring Airlines egyik repülőtéri alkalmazottja lépett hozzájuk, felhívta a cég helyi irodáját, ahonnan azt az utasítást kapta, hogy HIV-fertőzéssel a gépre nem lehet felszállni.
A három utas nem tudta meggyőzni igazáról a légitársaságot, végül vonattal utaztak el.