Ezt a hidat meg hogy tervezték ilyenre?
![Esima Ohasi híd Macue Japán](https://cdn.origo.hu/2023/12/1h1PKshAYcWSRT41UpP2Df5e1ZjTMhtf8jYXzMKn7Ys/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzVlN2E3NzAyNmM5MDQ5NjFiMGJhNzJiOGRmZjg3MzYx.webp)
Az Esima Ohasi híd egy kétsávos betonhíd, amely Macue városát köti össze Szakaiminatóval Japán legnagyobb szigetén, Honsún. Teljes hosszúsága 1,7 kilométer, amelyből a híd rész 1,44 kilométer, a szélessége pedig 11,3 méter. Ez a legnagyobb merev szerkezetű híd Japánban, és a harmadik legnagyobb a világban.
Az építmény azonban nem ezért érdekes, hanem a meredeknek tűnő le- és felhajtó rész miatt. Megfelelő szögből, ügyesen fényképezve ugyanis úgy látszik, mintha a járművek alig tudnának felkapaszkodni rá.
A híd egy nemrég forgatott Daihatsu-reklám miatt vált ismertté, amely pont ezzel a módszerrel készült. A film az autógyár Tanto furgonját népszerűsítette, amely az ilyen „különleges" kihívásnak is képes megfelelni.
Valójában a hídnak nem túl meredek a dőlésszöge: az egyik oldalon 6,1 százalék, a másikon 5,1 százalék. Ezzel bármilyen átlagos jármű simán meg tud birkózni, úgyhogy a hullámvasút, amelyet néhányan rá aggattak, enyhe túlzás – írja az Amusing Planet.
Macuéba nem csak a furcsa híd miatt érdemes ellátogatni. A 200 ezres város két tó között az Ohasi folyó partján fekszik, emiatt néha vízi városnak is hívják. A 17. század elején épített fekete palota egyike Japán 12 eredeti formában megmaradt várkastélyának. A közeli Izumo-taisa pedig Japán egyik legrégebbi és legszentebb sintó szentélye.