A walesi székhelyű Rebel Aero egy olyan konfigurációt fejlesztett ki, amely nemcsak ülő, de álló pozíciót is lehetővé tesz becsatolt helyzetben. A koncepció lényege, hogy az ülőlap - akárcsak a légiutas-kísérők székein - felhajtható, és az utasok nem egy keresztirányú, hanem egy, a hátukat is rögzítő, úgynevezett hárompontos biztonsági övvel csatolhatják be magukat.
A cég vezetője a szaklapnak azt mondta, ezt az övfajtát az Asiana Airlines 2013. júliusi, San Franciscó-i balesete után kezdték alkalmazni, mivel abban a balesetben sokan a spirális mozgás miatt sérültek meg. A keresztirányú öv ez ellen nem véd, emellett szerintük így annak is kisebb az esélye, hogy az utas lefejeli az előtte ülő székét, vagy nekiütközik. A cég várakozásai szerint hónapokon belül megkaphatják székükre a tanúsítványokat, és
egy éven belül már kereskedelmi járaton is bevezethetik.
Az Asiana Airlines 214-es járata 2013 júliusában a megközelítés utolsó fázisában alacsonyabban szállt, mint kellett volna, ezért a földet érés előtt a Boeing 777-es farka a futópálya végén lévő kőfalba csapódott, a gép átperdült, kigyulladt, és a futópálya mellett állt meg. A gépen 307-en utaztak, a balesetben hárman haltak meg.
Korábban Michael O'Leary, az ír Ryanair diszkont-légitársaság vezérigazgatója nyilatkozott arról, hogy gépeiken állóhelyeket alakítanának ki, hogy minél több utast tudjanak a fedélzeten elhelyezni.
A német SII a széksort variálná meg, amely keskeny törzsű gépeknél általában három, széles törzsűeknél elhelyezéstől függően három vagy négy, egymás mellett lévő, egybeépített széksorból áll. A cég a széles törzsű gépek hátsó soraiba fejlesztett ki egy két és fél székből álló konfigurációt, amelyet
kisgyerekkel utazóknak vagy túlsúlyos utasoknak ajánlanak.
Ez az elképzelés azonban egyelőre koncepció szintjén létezik a Flightglobalnak nyilatkozó cégvezetők szerint.