A Gyakornok című brit műsort a BBC-n több millió brit néző követi a tévében és az interneten is világszerte derült ki a Magyra Turisztikai ügynökség közleményéből. A Gyakornok (The Apprentice) egy üzleti valóságshow, ami 2005-ben indult és azóta évről évre egyre népszerűbb.
Az utolsó évadát több mint 6,5 millióan nézték az Egyesült Királyságban.
A sorozat a legújabb része budapesti és Budapest-környéki helyszíneken játszódik, mint például a Halászbástya, a Mátyás-templom, a Szent István Bazilika, a Várkert Bazár, a Vörösmarty tér, a Pesti Vigadó és a Margit-sziget is szerepet kapott az előző adásban.
A show lényege, hogy a szereplők a turista látványosságok köré épített feladatokban mérjék össze tudásukat. Emiatt volt akinek dunai hajós programokat kellett szerveznie, még mások egy etyeki bortúrát terveztek.
Egy-egy nagy nézettségű televíziós program kiválóan alkalmas arra, hogy felkeltse a figyelmet hazánk iránt, hiszen az adatok alapján tudjuk, hogy a brit turisták 12 százaléka az utazási desztináció kiválasztásánál elsősorban a sajtótermékekből inspirálódik.
- nyilatkozta Erdei Bálint, az MTÜ stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese, aki hozzá tette, hogy a BBC nálunk forgatott epizódja megfizethetetlen a publicitást jelent hazánk számára, főként a városlátogatások szezonjának kezdetén.
Erdei Bálint hozzá tette a magyar helyszínek bemutatása leginkább az Egyesült Királyságban,
Magyarország harmadik és Budapest első számú küldőpiacán jelent kiváló lehetőséget az utazni vágyók elérésére és jelentősen hozzájárul országunk turisztikai vonzerejének további növeléséhez.