Lebontották a világ leghíresebb paravánját Japánban

Vágólapra másolva!
Japánba évente több millió turista érkezik, hogy megcsodálja a Fudzsi hegyet, amelyre gyönyörű a kilátás egy közeli városból. Csakhogy rengeteg turista az életét is képes volt kockára tenni, hogy egy jó fotót csinálhasson a hegyről.
Vágólapra másolva!

Fujikawaguchikoban májusban építettetek paravánt, hogy azzal eltakarják a kilátást a Fudzsi hegyre, mert az ott lakók rendszeresen panaszkodtak a felelőtlen turistákra, akik mindent bevettetek azért, hogy le tudják fényképezni Japán híres vulkánját. 

A turisták a hegy lábánál található városba özönlöttek, ahol még az úton, a piros lámpán is gond nélkül átrohantak, hogy minél közelebbről megnézhessék a vulkánt. 

Az interneten népszerűek voltak egy keskeny járdáról készült képek, amiken a hófödte hegy egy kisbolt mögött emelkedik a magasba. 

Fotó: AFP/Kazuhori Nogi

A paravánt végül augusztus 15-én lebontották, és a város vezetése úgy döntött, hogy nem építik vissza, amíg azt nem tapasztalják, hogy a turisták újra rohangálnak az úton. 

Látni akartuk, mi fog történni

- mondta a város polgármestere.

Még mindig vannak olyanok, akik kijönnek a helyszínre. De már nem sok embert találunk, akik hirtelen kirohannak a forgalomba, hogy képet csináljanak

 - tette hozzá a polgármester. 

Fotó: AFP/Kazuhori Nogi

Nem csak Fujikawaguchikonóban döntöttek úgy, hogy elrejtik a látványosságokat a turisták elől, ugyanis Szerte a világon az egyes nagyvárosok azzal a problémával küzdenek, hogy a főbb látványosságaiknál a turisták túlzsúfoltságot okoznak, és adott esetben a műemlékekben is kárt tesznek. Ezért két európai város is úgy döntött, hogy egy kísérlet segítségével próbálja megoldani a problémát, miszerint a központi helyekről, egy applikáció segítségével a kevésbé ismert helyszínekre irányítja a látogatókat. 

2021-ben Ondrej Mitas, a Breda Alkalmazott Tudományok Egyetemének adjunktusa kísérletet végzett, amely során a holland  Overijssel tartomány, 155 látogatóját két csoportra osztották. Mindkét társaság kapott egy digitális eszközt, ami megtervezte az ulticéljukat. Az egyik csoport egy alkalmazás segítségével indult el, ami a népszerű helyeket mutatta meg nekik. Ezzel szemben a másik csoport az avel With Zoey nevű mesterséges intelligenciát használta. Ez az AI program a kevésbé ismert turisztikai látványosságokat ajánlotta.  

Ennek egyik eszköze, hogy a turistákat az alig ismert helyek felé terelik. Azt remélik, hogy ez a módszer népszerűbbé teszi egy adott város kihagyhatatlan látnivalóit. Ugyanis, ha a mesterséges intelligencia különböző helyszíneket javasol a turisták számára, akkor csökken a túlzsúfoltság, és a kevésbé ismert helyek is nagyobb bevételhez juthatnak.  

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!