Óriási hegyeket mászott meg ez a bátor macska

macska, túra, hegy, kirándulás
a cat in a leash sits on the grass against the backdrop of snow-capped mountains and an autumn landscape
Fotó: Shutterstock/Copyright (c) 2023 Irina So/Shutterstock. No use without permission.
A perzsa Louis lett az első macska, aki megmászta Anglia, Skócia és Wales legmagasabb hegyeit, és összesen 29 órát töltött hegymászással a gazdáival.

Louis történelmet írt, mivel ő lett az első macska, aki megmászta Anglia, Skócia és Wales legmagasabb hegyeit. Gazdája, Jess Peters és Dan Taylor mellett a hétéves macska is túrázott Scafell Pike-on, Ben Nevisen és Snowdonon – ráadásul nem is kézben vitték - számolt be a Daily Star.

Sőt általában ő ment a csapat élén, és minden alkalommal feljutottak a csúcsra. A Hantsből származó házaspár azt mondta, hogy

kedvencük "jobban felkészült, mint mi", mivel elárulták, hogy Louis elképesztően sokat közel 10 km-ert gyalogolt naponta.

A pár elmondása szerint a macskájuk "egy kicsit olyan, mint egy kutya" ebből a szempontból, mert "szereti a kalandokat".

Taylor azt mondta:

Vannak más macskák is, akik hegyeket másznak, de mi ellenőriztük, és Louis az első macska, aki megmászta mind a három csúcsot. Nagyon jó érzés megörökíteni, remélhetőleg beírja magát a történelembe.

Louis szombaton teljesítette harmadik, egyben utolsó kihívását, amikor a tóvidéken elérte a Scafell Pike csúcsát.

A cica megmászta a Ben Nevist, a skóciai Grampian-hegységben, az augusztusi ünnepnapon,  májusban pedig feljutott a walesi Snowdon csúcsra. Taylor elmondta, hogy ő és Peters is szeretnek túrázni, és az az ötletük támadt, hogy magukkal viszik a kalandvágyó kedvencüket is.

Taylor így nyilatkozott:

„Amikor először megcsináltuk Snowdont, azt gondoltuk, hogy nagyon vicces lenne magunkkal vinni a cicát, mert szereti a kalandokat. Minden nap kint sétál, átlagosan 8-10 kilométert tesz meg minden nap.

„Egy nyomkövetőt helyeztünk el rajta, hogy figyeljük – kijár, bárhová ami éppen érdekli, vagy néha felmászik egy fára. Ő jobban felkészült ezekre a hegyekre, mint mi.”

Mr. Taylor hozzátette: „Ezekhez a sétákhoz van a hámja is. Van néhány különböző ruhája és egy kabátja is.

Tettünk el neki vizet és ételt, és vittünk egy takarót arra az esetre, ha fázik.

„Macska lévén szeret elkóborolni. Mászás közben, ha meglátott valamit, ami érdekelte, és odament. Ő vezetett minket, de amikor túl sokáig mászkált el, akkor gondoskodtunk róla, hogy visszatérjen az útra.”

„Mindenki annyira megdöbbent, amikor egy macskát láttak hegyre mászni” – mondta  Taylor. „Mindenki megállított minket, amikor felfelé sétáltunk, így ez rengeteg plusz időbe került.

Louis nagyon jól teljesített, de egy kicsit elfáradt, és időnként macskaszundikálnunk kellett.

Taylor azt mondta, hogy most új kalandot terveznek Louisnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!