Todt: Kevesebb technológia kell az F1-be

Vágólapra másolva!
A Renault és a Ferrari vezetői egyetértenek abban, hogy redukálni kellene a vezetést segítő berendezések számát a Forma-1-ben, ugyanis az elektronikai rendszerek idővel teljesen átveszik az irányítást, mely előbb vagy utóbb a sport végéhez vezet.
Vágólapra másolva!

"Véleményem szerint a Forma-1 nem elsősorban a technológia harcáról szól" - mondta a Ferrari sportigazgatója, Jean Todt még Monte-Carlóban.

"Műsort kell szolgáltatunk a közönségnek, és ez csak úgy valósulhat meg, ha a versenyzők kemény harcokat vívnak a pályán. Azonban, minél több elektronika van az autókban, annál kevesebb csatát láthatunk a versenypályán."

A Renault ügyvezetője, Flavio Briatore szerint éppen azok a csapatok vannak a technológiai szint megtartása mellett, akik az elmúlt években nem értek el sikereket.

"Mindenki a technológiáról beszél, és hogy harcolni kell érte, azonban ezt csak azok mondják, akik még nem nyertek versenyt, vagy az elmúlt években csúnyán alulmaradtak a többiekkel szemben" - mondta a szakember.

"Ha valaki, akkor a Renault és a Ferrari beszélhet a technológiáról. Teljes mértékben egyetértek Jeannal, aki szerint is igazi versenyzésre van szükség. Előzéseket kell produkálnunk, hogy az emberek áhítattal nézzék a Forma-1-et."

Az F1 Bizottságnak június 30-ig kell javaslatot tennie a 2008-as technikai szabályzatra, azonban egyelőre még igen komoly ellentétek vannak a nagyvállalatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) között, noha Spanyolországban sikeresen megegyeztek a folytatásról.

Egyesek a technológiai szint megtartása, mások a különböző vezetést segítő berendezések kizárása mellett vannak, miközben egyre közeledik a határidő. Todt és Briatore azonban elmondta, elégedettek a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által előreterjesztett technikai szabálymódosításokkal, így már alig várják a 2008-as szezont, mikor a költségek csökkentése mellett, talán szorosabb küzdelmet kapnak a rajongók.

"Nem hiszem, hogy újabb tárgyalásokat kellene folytatnunk, hiszen a kereskedelmi feltételekről is hónapokat vitáztunk" - mondta Briatore. "Három évvel ezelőtt jobb szerződésünk volt. Most rosszabb feltételek mellett írtunk alá, és hat évet harcoltunk."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!