A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke kijelentette, a jövőbeli motorszabályok azt a célt hivatottak szolgálni, hogy a független kiscsapatok a korábbinál jóval kisebb költségvetéssel is versenyképesek lehessenek, noha ennek hatására bizonyos motorgyártók létszámleépítésre kényszerülnek.
A Cosworth kereskedelmi igazgatója, Bernard Ferguson az elmúlt héten az Autosport magazinnak megerősítette, hogy az év végén körülbelül 150 dolgozót kell elbocsátaniuk, ugyanis a motorfejlesztések befagyasztásával jóval kevesebb munkaerőre lesz szükségük.
Mosley azonban nem aggódik emiatt, véleménye szerint ugyanis a létszámleépítések a szabálymódosítások egy szükséges, és nem feltétlenül negatív velejárói. A brit üzletember viszont nem számít arra, hogy a nagy motorgyártók is csökkenteni fogják létszámukat az idény végén.
Az Independent információi szerint a csapatok költségvetésének harminc százalékát viszi el a dolgozók fizetése, így a létszámleépítéssel a kiscsapatok is labdába rúghatnak majd a Forma-1-ben.
"A célunk az, hogy az élcsapatok éves költségvetését 300 millióról 100 millió euróra csökkentsük, míg a kiscsapatok 40-50 millió euróból is versenyképesek lehessenek" - mondta Mosley, aki szerint a leépítések pozitív hatással lesznek a királykategóriára.