A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Francia Nagydíj után tiltotta be az ellensúlyos lengéscsillapítót, ugyanis hivatalos álláspontja szerint az nem része a felfüggesztésnek, és jelenléte javítja az autó aerodinamikai hatékonyságát.
A Renault - akinek nevéhez fűződik a vitatott eszköz bevezetése a Forma-1-ben - viszont nem értett egyet a szövetséggel, így a Német Nagydíjon egy a rendszerrel ellátott autót küldött a futam előtti mérlegelésre. A sportfelügyelők ugyan tudtak a trükkös lengéscsillapító jelenlétéről, szabályosnak minősítették az autót, melyet később a FIA megfellebbezett.
Mivel a csapatok nem akartak megkockáztatni egy esetleges visszamenőleges büntetést, kivétel nélkül kiszerelték autóikból a konstrukciót. A FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága kedden tárgyalta az ügyet Párizsban, melynek részleteit ma hozta nyilvánosságra.
A felek meghallgatása és az eset pontos kivizsgálása után a bíróság úgy döntött, hogy hatályon kívül helyezi a sportfelügyelők döntését, és az eszközt a hangolt ellensúlyos lengéscsillapítót a Forma-1 Technikai Szabálykönyv 3.15-ös cikkelyének értelmében szabálytalannak minősíti.
A konstrukciót a Renault tavaly szeptember óta használja, azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt idén júliusban mozgó aerodinamikai elemnek minősítette, és tiltólistára helyezte, mely végére a Fellebbviteli Bíróság keddi döntése tett pontot.