Igazi nagy nevek szerepelnek a terítéken. Az IBM és a SAP Kft. az International System House Kft.-vel karöltve összesen 1,5 milliárd forintot kénytelenek fizetni, amiért összejátszottak a felsőoktatási intézmények 2004-ben kiírt informatikai tenderein.
A biztosítókartellben érintett társaságok, többek között az Allianz Hungária a Generali Providencia és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége a hivatal történetének második legnagyobb, összesen 6,8 milliárd forintos büntetését kapták. (Ebből 5,3 milliárd forint csak az Allianz Hungáriát terheli, ami már GVH-rekord.)
A hivatal hozzáállásának szigorodása leginkább a fogyasztók megtévesztését érintő ügyekben volt tetten érhető. Míg a nagyobb kiskereskedelmi láncok (Tesco, Auchan) és a fogyasztási cikkek gyártói (Colgate, Palmolive, Procter & Gamble, Masterfoods) korábban megúszták néhány millió forintot érő fekete ponttal, ha elfogultan reklámoztak, vagy nem tartották magukat saját akciós ajánlataikhoz, 2006-ban már több százmilliós nagyságrendű, összesen 1,7 milliárdot érő intőt osztott a GVH.
Összesen 1,1 milliárdos büntetéssel "honorálta" a hivatal a piaci erőfölényével visszaélő cégeket, ebből csak egymilliárdot a MÁV kapott, amiért a vasúti liberalizáció után is akadályozta a versenytársakat a tulajdonában vagy kezelésében álló ipari és rakodóvágányokhoz való hozzáférésben.
Jóval kisebb bírságtételek mellett, de komoly munkát végzett a hivatal a versenykorlátozó szakmai és kamarai tervek letörésében. Jelesül a Magyar Ügyvédi Kamarának az ügyvédek reklámozási gyakorlatát korlátozó állásfoglalásait marasztalta el, a Magyar Könyvvizsgálói Kamara etikai szabályzatánál pedig a versenykorlátozó pontokat bírálta. S a hivatal hallatta a hangját a gyógyszertár-liberalizáció kérdésében is - az új szabályozás a GVH 2003-as javaslataira épül.
A jövő év egyik fő témája a GVH számára az árampiac lehet. A verseny szempontjából ugyanis továbbra is zsákutcának tartja a GVH a villamosenergia-piacon ma működő kettős modellt. A hazai termelőkapacitások zöme és bizonyos importkapacitások egyetlen piaci szereplőhöz kötődnek a hosszú távú áramvásárlási megállapodások révén, így nem megfelelő a kínálat a szabad kereskedelem számára, vagyis kvázi lehetetlen a verseny érvényesülése a piacon.