Jelenleg a Volkswagen eladásai az amerikai piacnak csupán 2 százalékát teszik ki, így érthető, hogy elsősorban a tengerentúlra koncentrálja majd erőit a márka. 2018-ban az Egyesült Államokban évente 800 ezer Volkswagent kívánnak eladni. Az Audi eladásait ekkorra 200 ezerre tornásznák fel, ami már közel lenne a BMW és a Mercedes eladási számaihoz. Ebben segítheti majd a márkát a tervezett új amerikai üzeme, melynek pontos helyéről jelenleg is több állammal tárgyalnak, de a mexikói üzemben is több új modell gyártását szeretnék beindítani. Az előállítási költségek csökkentése miatt a németek a Jetta és Passat következő generációit alacsonyabb áron árusítják majd, így jóval versenyképesebbek lesznek ár-érték arányukat tekintve.
Európa számára is érdekes, hogy a cég elkészíti a pocsék eladási mutatókat produkáló Phaeton kisebbre méretezett utódját, és pár éven belül érkezik majd az új Touareg is, de az amerikaiak egy alvázas pickupot is kapnak. A paletta alsó végén az új Polo és az Up! miniautó különböző variációi lesznek. Segítheti a Volkswagen terveit, hogy egy friss J. D. Power-jelentés szerint a dízeleladások rövidesen a jelenlegi háromról hét százalékra nőhetnek, ebben pedig a németek mindig is erősek voltak. A hagyományos dízelek mellett nem kizárt, hogy a Genfben leleplezett dízel-elektromos hibrid szériaváltozatával is megpróbálkozik majd a wolfsburgi autógyártó a tengerentúlon. Az óriáscéget várhatóan nemsokára felvásárló Porsche állítólag áldását adta a tervekre, habár ennél többre lesz szükség ahhoz, hogy az idei 235 ezres eladási adatokat több mint négyszeresére tudják feltornázni.