Rosberg Räikkönen előtt kezdett Barcelonában
2013. február 19. 18:33
Köszöntjük kedves olvasóinkat az első barcelonai tesztnapról készített élő tudósításunkban. A 17 óráig tartó tesztről egész nap élőben közvetítünk, rengeteg háttérinformációval. Óránként teljes eredménylistával jelentkezünk.
Ez lesz a 2013-as előszezon második tesztciklusa, két héttel ezelőtt Jerezben próbálhatták ki új autóikat a csapatok. Az ottani eredményekből azonban még nem lehet komolyabb következtetést levonni, mindenki a barcelonai teszttől várja, hogy megmutatkoznak az erőviszonyok. A jerezi teszt összesített eredményeit itt találják.
A britek a csapatok közül utolsóként leplezték le az FW35-öt Barcelonában, Jerezben még a 2012-es autóval köröztek. Hamarosan képgalériával jelentkezünk az új autóról.
A spanyol a jerezi gyakorlást kihagyta, helyette erőnléti edzéseket végzett Dubajban és Olaszországban. Barcelonában az első három napon vezetheti az F138-at. A csapatok mai felállása:
Red Bull: Vettel
Ferrari: Alonso
McLaren: Pérez
Lotus: Räikkönen
Mercedes: Rosberg
Sauber: Gutiérrez
Force India: Di Resta
Williams: Maldonado
Toro Rosso: Ricciardo
Caterham: Pic
Marussia: Chilton
Még mindig nem derült ki, idén ki lesz Paul di Resta csapattársa a Force Indiánál. A legnagyobb eséllyel Jules Bianchi és a csapat korábbi versenyzője, Adrian Sutil pályázik a szabad helyre. Mindketten tesztelni fognak Barcelonában: Sutil csütörtökön, Bianchi pénteken.
Több versenyző - Alonso, Räikkönen, Rosberg és Gutiérrez - azonnal a pályára hajt, hogy megtegye kötelező ellenőrző körét.
Máris 9 fokos a levegő hőmérséklete, két hete fagyosabb volt az idő a reggeli órákban. A pálya száraz, és esőt a következő napokban sem várnak, esetleg a hét vége felé lehet csapadékra számítani.
A többiek teljesítették az ellenőrző körüket, Gutiérrez rögtön kettőt is.
Vettel autója még az emelőn van, az orrkúpot és a motorborítást egyelőre nem rakták fel az RB9-re. Ellenőrző körük után a többiek is a bokszban várakoznak, jelenleg üres a pálya.
Chilton és Di Resta újabb ellenőrző köröket tett meg, de azonnal visszatértek a bokszba. Chilton nagyon lassan ért körbe a pályán, valószínűleg az aerodinamikát tesztelte.
A Red Bullt Ricciardo, Alonso és Gutiérrez is követi.
Ideje 1:46.712. A tavalyi teszteken 1:22.030-cal Räikkönen volt a leggyorsabb Barcelonában.
Ricciardo idején 9 másodpercet javítva 1:37.504-et futott, de nyilvánvalóan még ez sem tekinthető komoly próbálkozásnak. Jelenleg csak a spanyol tartózkodik a pályán.
Nem ezek az FW35 első körei, a csapat egyik tesztpilótája, Susie Wolff ugyanis Idiadában, egy aerodinamikai teszten már bejáratta az új autót.
Majdnem 8 másodperccel volt gyorsabb Alonsónál, így már 1:29.550 a legjobb idő. Első mért köre után rögtön vissza is vitte a bokszba a Williamst.
Közel egy órával a teszt kezdete után vitte először pályára a McLarent. Közben Chilton és Rosberg is mért kört futott, Maldonado idejétől azonban jelentősen elmaradnak.
A pálya és a levegő hőmérséklete is 13 fokos, az ég viszont egyre felhősebb.
Már 1:27.708 a legjobb köridő. Megélénkült a forgalom a pályán, egyszerre öten is köröznek.
Így fest a tabella egy órával a teszt kezdete előtt:
1. Maldonado (Williams FW35) 1:27.708 - 11 kör
2. Di Resta (Force India VJM06) 1:30.218 - 8 kör
3. Pic (Caterham CT03) 1:32.756 - 7 kör
4. Alonso (Ferrari F138) 1:37.504 - 9 kör
5. Chilton (Marussia MR02) 1:38.213 - 6 kör
6. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:38.487 - 13 kör
7. Rosberg (Mercedes W04) 1:42.279 - 5 kör
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, ma reggel is fent van az autójukon a szerkezet. Rosberg továbbra is a lista utolsó helyét foglalja el, még csak két mért kört tett meg.
1:30.196-os köre rögtön a második helyre elég, bár Maldonadótól majdnem 3 másodperccel elmarad.
Újabb fél másodpercet faragott az idejéből, így már 1:27.203 a szintidő. Eddig ő tette meg a legtöbb kört, 14-et.
Vettel, Pérez és Gutiérrez egyelőre kivár, pedig a sauberes többször is kimerészkedett a pályára. Nincs nagy forgalom, csak Maldonado és Di Resta köröz.
Maldonado a legutóbbi körében 1:26.980-at futott a közepes gumikon. A Williams nyilvánvalóan igyekszik minél több kört megtenni, hogy ne kerüljenek hátrányba az új autó késői bevetése miatt. A második helyen álló Di Resta is javított, de hátránya egy másodperc.
A Marussia újonca először 4,5 másodpercet faragott le az idejéből, majd további 1,2 másodpercet gyorsult, jelenlegi 1:30.820-as ideje a 4. helyre elég.
1,2 másodperccel marad el Maldonado mögött. Vettel és Pérez közben még mindig a bokszban várakozik, mindketten két ellenőrző kört tettek csak meg.
A csapat szerint minden téren javultak. Az FW35-ről bővebben itt olvashatnak.
A német kétkörös etapot teljesített, és mindegyik körében gyorsabb volt Maldonadónál. Először 1:25.5-öt futott, majd 1:24.520-ra javított. A közepes gumikon volt kint a pályán.
1:26.606-os körével ő is maga mögé utasította Maldonadót. Rosberghez hasonlóan a közepes abroncsokat használja, de több mint két másodperccel lassabb honfitárásnál.
A spanyol sok időt tölt a pályán, de mért kört az elmúlt egy órában nem futott, így a tabella 8. helyét foglalja el, hátránya 12 másodperc. A két mexikói, Pérez és Gutiérrez még mindig köridő nélkül áll.
Két óra telt el a tesztből, így fest a tabella:
1. Rosberg (Mercedes W04) 1:24.520 - 11 kör
2. Vettel (Red Bull RB9)1:26.606 - 8 kör
3. Maldonado (Williams FW35) 1:26.980 - 22 kör
4. Di Resta (Force India VJM06) 1:27.974 - 12 kör
5. Pic (Caterham CT03) 1:28.209- 15 kör
6. Räikkönen (Lotus E21) 1:30.196 - 7 kör
7. Chilton (Marussia MR02) 1:30.820 - 10 kör
8. Alonso (Ferrari F138) 1:37.504 - 22 kör
9. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:38.452 - 21 kör
1:24.817-es kört futott, így alig három tizeddel marad el Rosberg idejétől.
1:33.5-ös körrel kezdett, ezzel a 8. helyre fért be, Alonso elé. A Sauber a Twitteren elárulta, hogy aerodinamikai tesztekkel kezdik a napot.
Gutiérrez Saubere az első mért köre után rögtön leállt a 7-es kanyarban.
Egyelőre nem tudni, mi történt az autóval. Jerezben nem voltak megbízhatósági gondjaik, a Sauber tette meg a legtöbb kört a négy nap alatt. Hamarosan újra elindulhat a körözés.
Maldonado, Pérez és Chilton azonnal a pályára hajtott. A McLarennek továbbra sincs mért köre.
1:28.062-vel nyitott, utána azonban sokat javult, 1:24.758-as körével rögtön a második helyre jött fel.
Legalábbis az első barcelonai tesztnapon. 1:23.265-ös kört futott, ma ehhez érdemes viszonyítani. A pálya állapota várhatóan folyamatosan javulni fog a következő napokban, a Force India is jelezte a Twitteren, hogy az aszfalt tapadása még nem ideális.
A közepes gumikon 1:24.362-es kört futott, másfél tizeddel előzi meg Rosberget.
A mexikóinak nem műszaki hiba miatt kellett leállítania az autóját, csak az üzemanyagrendszer működését ellenőrizték. Ezt a Sauber is megerősítette a Twitteren.
Az ideje kétszer is befért 1:25 alá. Köridői:
1:28.062
1:24.758
1:24.362
1:36.057
1:25.236
A spanyol összességében már 27 kört tett meg, de másfél órás szünet után csak most futott újra mért kört. Ideje 1:26.538, ez az 5. helyre elég, az időközben szintén javító Ricciardo megelőzte őt.
A tabella első három helyezettje a közepes gumikon érte el a legjobb idejét, a Toro Rossóra azonban a kemény Pirelliket tették fel. Ricciardo viszonylag egyenletes, 1:25.5 körüli időket futott, majd öt kör után visszatért a bokszba. Most egy másodperces lemaradással áll a 4. helyen.
Csak Gutiérrez köröz, sikerült is javítania a köridején, de csak Chiltont tudta megelőzni.
Az Auto Motor und Sport szerint sötét felhők gyülekeznek a pálya felett, pedig a mai tesztnapra nem jósoltak csapadékot.
A spanyol kereken 2 tizedet vert Pérez idejére, 1:24.162-vel vette át a vezetést. A kemény gumikon köröz.
Felgyorsultak az események, most a Force India skót versenyzője vette át a vezetést a közepes gumikon. Ideje 1:24.144, 18 ezreddel előzte meg Alonsót.
Három óra elteltével így állnak a versenyzők:
1. Di Resta (Force India VJM06) 1:24.144 - 29 kör
2. Alonso (Ferrari F138) 1:24.162 - 33 kör
3. Pérez (McLaren MP4-28) 1:24.362 - 10 kör
4. Rosberg (Mercedes W04) 1:24.520 - 14 kör
5. Maldonado (Williams FW35) 1:25.332 - 37 kör
6. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:25.441 - 31 kör
7. Gutiérrez (Sauber C32) 1:26.079 - 23 kör
8. Vettel (Red Bull RB9)1:26.606 - 9 kör
9. Pic (Caterham CT03) 1:27.534- 28 kör
10. Räikkönen (Lotus E21) 1:28.142- 11 kör
11. Chilton (Marussia MR02) 1:30.522 - 20 kör
Di Resta sem maradt sokáig a tabella első helyén, a mexikói 1:24.124-es kört futott a McLarennel a kemény gumikon. A McLaren időközben elárulta az Autosportnak, hogy délelőtt nem műszaki hiba miatt töltöttek sok időt a bokszban, csak a reggeli aerodinamikai tesztek után sok időbe telt a beállítások módosítása.
Pérez sem örülhetett sokáig, Vettel 85 ezreddel gyorsabb volt nála, így 1:24.039 az új szintidő.
Az elmúlt percekben folyamatosan váltogatják egymást az élen a versenyzők: most a finn került a tabella első helyére, ráadásul jelentős előnnyel. Ő az első, aki 1:24 alatti kört futott, ideje 1:23.571. Räikkönen autóján kemény, Vettelén közepes gumik voltak.
1:23.626-os kört futott, szintén a kemény gumikon. A spanyol már 37 kört tett meg, így Maldonado mögött eddig ő a második legszorgalmasabb versenyző.
Az elmúlt fél óra igencsak eseménydús volt, de most elcsendesedett a pálya, csak Gutiérrez és Chilton köröz.
Rosberg még csak 14 kört tett meg, másfél órája nem hajtott ki a garázsból. Vajon ismét műszaki probléma nehezíti a Mercedes dolgát?
A kemény gumikon 1:23.290-et futott, majdnem 3 tizedet javítva Räikkönen idején.
Ezért szétszedték az autót, hogy jobban megvizsgálhassák. A 13 órakor kezdődő ebédszünetig már nem fognak kihajtani a pályára, utána viszont elvileg folytatják a körözést.
Már 1:23.046 a legjobb ideje, ez 2 tizeddel gyorsabb, mint a tavalyi barcelonai teszt első napján. Most is a kemény gumikon volt kint a pályán. Közben Maldonado is javított, mintegy 7 tizedes lemaradással áll a 4. helyen.
Jerezben nem volt hivatalos ebédszünet, Barcelonában viszont kötelező az egyórás pihenő, így 14 óráig senki nem hajthat ki a pályára. Eddig viszonylag eseménydúsan alakult az első barcelonai tesztnap: bár reggel sokáig kellett várni az érdemi körözésre, az elmúlt egy órában sorra váltották egymást az élen a versenyzők. Az első három helyen álló Vettel, Räikkönen és Alonso egyaránt kemény gumikon futotta meg a legjobb körét. A piros zászlót eddig egyszer kellett meglengetni, amikor a Sauber szándékosan kifogyasztotta a benzint Gutiérrez autójából. A Mercedes napja nem alakul tökéletesen, az elmúlt két órában nem köröztek, mert váltóhibára gyanakodtak.
A sorrend az ebédszünet előtt:
1. Vettel (Red Bull RB9) 1:23.046- 25 kör
2. Räikkönen (Lotus E21) 1:23.571- 19 kör
3. Alonso (Ferrari F138) 1:23.626- 44 kör
4. Maldonado (Williams FW35) 1:23.733 - 47 kör
5. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:23.884- 44 kör
6. Pérez (McLaren MP4-28) 1:24.124 - 22 kör
7. Di Resta (Force India VJM06) 1:24.144 - 47 kör
8. Rosberg (Mercedes W04)1:24.520- 14 kör
9. Gutiérrez (Sauber C32) 1:25.136- 38 kör
10. Pic (Caterham CT03) 1:27.534- 40 kör
11. Chilton (Marussia MR02) 1:28.068- 36 kör
Élő közvetítésünket 14 órakor folytatjuk.
Az FW35 még alig gördült ki a pályára, a megfigyelőknek máris megakadt a szeme egy vitatható részleten: a Coanda-kipufogó alatti vájat fölött van egy kis áthidaló, amit ezen a képen ki is emeltünk:
Ez egyesek szerint szabálytalan, hasonlóan a Caterham CT03 kipufogójához. A Williams technikai igazgatója, Mike Coughlan azonban máris igyekezett eloszlatni a gyanút, azt állítva, hogy bár a Caterham megoldása szerinte sem felel meg az előírásoknak, az övék igen. "Ha megnézik a miénket, az nem egy, hanem két részből áll" - mondta. "A szabályok a nyílások teljes méretére és egyetlen nyílásra vonatkoznak. A miénk egyetlen nyílás, csak két részre tagolódik." Kíváncsian várjuk, hogy lesz-e folytatása az ügynek.
Az ebédszünet után megkezdődött a délutáni turnus. Egyelőre azonban senki nem aktivizálta magát.
Amíg a csapatok befejezik az ebédjüket, olvasnivalónak itt egy cikkünk arról, hogy a Red Bull nagyfőnöke, Dietrich Mateschitz saját tanácsadója, Helmut Marko ellenében is kiállt Mark Webber mellett.
No nem az F1-es csapat, hanem a cég közúti sportkocsikat gyártó ága, a McLaren Automotive, amely a 2011-es üzleti évet nem kevesebb, mint 53,9 millió brit fontnyi veszteséggel zárta. Igaz, a fejlesztések zöme arra az évre esett, és az új MP4-12C-t csak 2012-ben kezdték értékesíteni.
Ő az első, aki - remélhetőleg immár jóllakottan - kirobog a pályára az ebédszünet után. Délelőtt elég sok, 44 kört tett meg a Ferrarival.
Délelőtti, 1:23.046-os ideje, amellyel a tabella élére került, az Autosport szerint jobb, mint amit tavaly bárki elért Barcelonában a kemény gumikon. És ez még csak az első nap! Alonso közben egy kényelmes, 1:28.285-ös körrel indított.
Igaz, csak egy ellenőrző kört tett meg, míg Alonso 3 mért kör után szintén visszatért a bokszba. Most Gutiérrez egyedül van odakint.
Gutiérrezhez csatlakozott Pic és Pérez is, aki 1:25.809-es körrel nyit, míg a többiek még lassabbak. Sőt, most már Chilton is megjelent a pályán, tehát négy autó szórakoztatja a közönséget.
Ő sem szaporázza túlzottan a lépteit, Alonso viszont újra megjelent a pályán, és egy 1:23.958 alatt kergette körbe a Ferrarit. Vettel is kint van, de Pérezhez hasonló tempót diktál.
1:23.125-re faragta le az egyéni legjobbját, maradva a 2. helyen, de 79 ezredre megközelítve Vettelt. Ő is a kemény gumikat használta ehhez. Egy második, 1:23.637-es kört követően visszatér a bokszba.
A jerezihez hasonlóan ez a teszt sem kezdődik fényesen a Mercedes számára: Rosberg délelőtt 11 óta nem járt a pályán. A gyanított váltóhiba miatt szétkapták az autóját, és a jelek szerint továbbra sem tudták menetkész állapotba hozni. Jelenleg csak Pic van odakint.
Kizárásos alapon csak Pic okozhatta, és tényleg: a 3-as kanyarnál lehúzódott a pálya szélére a Caterhammel.
A Caterhamet visszaszállították a bokszba, a pályára állítólag nem folyt ki olaj. Pérez és Maldonado azonnal kihajtottak a garázsból.
A sorrend:
1. Vettel (Red Bull RB9) 1:23.046- 34 kör
2. Räikkönen (Lotus E21) 1:23.125- 23 kör
3. Alonso (Ferrari F138) 1:23.626- 59 kör
4. Maldonado (Williams FW35) 1:23.733 - 55 kör
5. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:23.884- 44 kör
6. Pérez (McLaren MP4-28) 1:24.124 - 31 kör
7. Di Resta (Force India VJM06) 1:24.144 - 47 kör
8. Rosberg (Mercedes W04)1:24.520- 14 kör
9. Gutiérrez (Sauber C32) 1:25.136- 45 kör
10. Pic (Caterham CT03) 1:27.534- 49 kör
11. Chilton (Marussia MR02) 1:28.068- 41 kör
Vettel legutóbbi köre egész gyors volt, 1:23.783 alatt teljesítette. Rajta kívül Alonso, Pérez, Räikkönen, Gutiérrez és Maldonado is megjelent a pályán.
Rosbert ugyanis bő négyórányi szünet után kihajtott a garázsból. Az első körét 1:26.829 alatt teljesítette.
Az összehasonlításban így alakult:
1:23.958 1:23.783
1:25.098 1:38.262
1:25.802 1:23.563
1:26.287 1:24.961
1:27.227 1:25.326
1:31.063
1:29.120
Alonso (és Pérez) most egy még hosszabb etapon van.
A pontos okát még nem ismerik, de ennyit már elismert a csapat az Autosportnak. Pic nemrég a nap második megszakítását idézte elő.
Így alakult az eddigi leghosszabb etapja az új Ferrarival:
1:23.648
1:25.276
1:27.278
1:26.735
1:27.350
1:28.716
1:27.924
1:27.655
1:27.908
1:27.748
1:28.564
1:30.663
Ő 14 kört tett meg a McLarennel, de szemlátomást több benzin volt az autójában, mint Alonsóéban:
1:28.354
1:27.663
1:28.099
1:28.018
1:29.327
1:35.790
1:30.566
1:30.175
1:30.486
1:30.012
1:30.146
1:30.680
1:30.939
1:30.717
A kemény gumikon 1:24.020-ra javít, de még így is egy másodperccel van lemaradva az élen álló Vetteltől. Rajta kívül épp a német, valamint Di Resta rója a köröket éppen.
Az etapja elején 1:23.158-as kört futott, amivel 2. lenne a napi összesítésben. Alonso is ezzel a keverékkel jelent meg a pályán.
Igaz, csak minimális mértékben: előző idején 12 ezredet faragott, úgyhogy most 1:25.124-nél áll.
Eddig ez a nap leghosszabb etapja, ráadásul a legjobb eredményét (a kemény gumikon) ennek az elején érte el:
1:24.020
1:39.070
1:25.143
1:25.252
1:26.847
1:27.594
1:31.269
1:28.292
1:28.466
1:28.575
1:29.863
1:29.531
1:29.487
1:29.068
1:29.789
Chilton az mostani etapjának elején, a közepes gumikon 1:26.753-ra szépített, ezzel sikerült Pic elé kerülnie. Rajta kívül csak Räikkönen köröz e pillanatban.
Két órával a tesztnap vége előtt:
1. Vettel (Red Bull RB9) 1:23.046- 48 kör
2. Räikkönen (Lotus E21) 1:23.125- 32 kör
3. Alonso (Ferrari F138) 1:23.626- 86 kör
4. Maldonado (Williams FW35) 1:23.733 - 61 kör
5. Ricciardo (Toro Rosso STR8) 1:23.884- 53 kör
6. Rosberg (Mercedes W04)1:24.020- 36 kör
7. Pérez (McLaren MP4-28) 1:24.124 - 47 kör
8. Di Resta (Force India VJM06) 1:24.144 - 65 kör
9. Gutiérrez (Sauber C32) 1:25.124- 56 kör
10. Chilton (Marussia MR02) 1:26.753- 59 kör
11. Pic (Caterham CT03) 1:27.534- 49 kör
A német Auto Motor und Sport szerint az FIA betiltaná a reggel óta vitatott megoldást, mielőtt mások is elkezdik koppintani, pedig az a Williams technikai igazgatója, Mike Coughlan szerint szabályos.
Ő már 86-ot tett meg, amivel di Restát (66) előzi meg, de neki is alaposan össze kell kapnia magát, ha el akarja érni a bűvös 100-as határt. Most hatan vanna a pályán, köztük ő is.
A Red Bull versenyzőjének a közepes gumikon elsőként sikerült 1:23 alá szorítania az időeredményt, konkrétan 1:22.965-nél állította meg a stoppert egy 6 mért körös etap legelején. Rosberg a kemény gumikon javított 1:23.879-re, ő is megtett már 6 mért kört, és még kint van a pályán.
A közepes gumikon így festett:
1:22.965
1:23.742
1:24.494
1:25.662
1:42.004
1:26.059
Közben Rosberg is visszatért a bokszba, ő 7 mért kört követően. Most Alonso, Räikkönen, Maldonado és Ricciardo köröznek.
A gumikopás jól érzékelhető:
1:23.810
1:25.319
1:26.079
1:27.124
1:27.402
1:30.517
1:27.995
1:27.879
1:27.815
1:27.950
És egy kis meglepetés a végére: a közepes gumikon 1:22.616-os kört fut, de közben Räikkönen is 1:22.623-ra javít, így egyszerre ketten előzik meg Vettelt.
Mégpedig egy új szetten. A Mercedes számára biztató, hogy egy éve ilyenkor Schumacher legjobb ideje 1:24.150 volt a barcelonai nyitónapon, és a csapat 1:22.932-es eredménnyel zárta a hetet - Rosberg erre már most 3 tizedet vert.
Ő 1:22.952-es eredményt ér el, Rosberghez és Räikkönenhez (meg Vettelhez) hasonlóan a közepes gumikon. Rosberg számára egyébként külön jó hír, hogy ő egy 5 mért körös etap elején érte el a nap legjobbját, míg Räikkönen már 2 kört követően visszatért a garázsba.
Öt perccel a tesztnap vége előtt nyolcan vannak a pályán.
A Lotus szerint "csak szórakozásból" ment ki még egy körre, egy újabb szett friss közepes gumival. 1:22.779-es kört futott, tehát nem javított az előző köridején.
Miközben a többiek a köridőre hajtottak, a McLaren nyugiban megtette a nap leghosszabb, 16 körös etapját:
1:31.247
1:28.398
1:28.174
1:28.475
1:28.568
1:29.092
1:29.519
1:29.505
1:29.459
1:30.169
1:30.237
1:30.488
1:31.152
1:31.343
1:31.661
1:32.736
Az autók lassan visszatértek a bokszba, az első barcelonai tesztnap befejeződött. Alonso csak túllépte a 100 kört, sőt 110-nél állt meg. Köszönjük az egész napos figyelmet, de ne menjenek sehová, mert hamarosan bővítjük a cikket a teljes eredménylistával és a szöveges összefoglalóval!
Nico Rosberg volt a leggyorsabb az előszezon második, barcelonai tesztciklusának nyitónapján, kedden, mindössze 7 ezredmásodperccel utasítva maga mögé Kimi Räikkönent. A jerezi bemelegítés után a csapatok a Spanyol Nagydíj helyszínén már reprezentatívabb körülmények között folytathatták a felkészülést a közelgő szezonra.
Rosberg a nap vége felé, a közepes keverékű gumikon futotta 1:22.616-os legjobbját egy 5 mért körből álló etap elején. A német versenyző számára ismét nem indult zökkenőmentesen a teszt, egy feltételezett váltóhiba miatt ugyanis szétszedték az autóját, ezért négy órán át vesztegelt a garázsban. A nap végén mégis lelkesen nyilatkozott az új Mercedesről, azt állítva, hogy máris jobb az elődjénél.
"Sokkal, sokkal jobb alapokra épül. A súlypontja érezhetően alacsonyabban van. Aerodinamikai téren erősebb" - mondta róla. "Öröm vezetni, mert lényegesen gyorsabb a tavalyi autónknál." A Mercedes egy éve ilyenkor csak másfél másodperccel gyengébb köridőre volt képes. Az első négy helyezett, beleértve Räikkönent is, Rosberghez hasonlóan a közepes Pirelliken érte el a legjobb eredményét. A finn telemetriai nyűgökkel küzdött, de sikerült bejáratnia a 2-es számú E21-es kasztnit.
Akárcsak Fernando Alonso, aki a jerezi tesztet kihagyta, hogy a fizikai felkészülésére koncentráljon inkább, így ma vezethette először az új Ferrarit. A nap folyamán végül ő tette meg a legtöbb, 110 kört, és visszafogott optimizmussal nyilatkozott az F138-ról, amely szerinte "a tavalyi autónk folytatása, javítanunk kell rajta, de viszonylag magabiztos vagyok."
A címvédő Sebastian Vettel órákon át vezette a tabellát, ám az utolsó húsz percben hárman is megelőzték. Még ő is csak 3 tizedmásodperccel volt lemaradva Rosbergtől.
Az 5. helyezett Pastor Maldonado hátránya már meghaladta az egy másodpercet, de ez is szép eredmény, ha meggondoljuk, hogy az új Williamst csak ma reggel leplezték le, még ha az első mért köröket korábban meg is tették vele. Az első találkozás után Maldonado "igazi előrelépésnek" nevezte az FW35-öt, míg a csapat technikai igazgatója, Mike Coughlan azt mondta: "Pastor nagyon kényelmesen érezte magát az autóban, ahogy az általa elért első köridőkből is kiderült. Délután egy fejlesztés alatt álló alkatrészből szivárogni kezdett a víz, de ezt gyorsan orvosolni tudtuk, hogy befejezzük a gumikkal kapcsolatos munkát."
Ugyanakkor elképzelhető, hogy a Williams kénytelen lesz módosítani a kipufogórendszerét, mert az FIA már jelezte, hogy szerintük a Caterhaméhez hasonlóan az ő megoldásuk - a csővég alatti vájat felső áthidalója - is szabálytalan.
A Willims kipufogójának vitatott eleme
A 6. Daniel Ricciardo lett a Toro Rossóval. Egész nap csak a kemény gumikat használta, a csapat délelőtt aerodinamikai teszteket végzett, mielőtt délután áttért a beállításokkal kapcsolatos munkára. Emiatt Ricciardónak viszonylag sok időt kellett a garázsban töltenie.
A McLaren csak a 7. helyen kezdte a barcelonai tesztet, és Sergio Pérez 6 tizedmásodperccel lassabb volt, mint tavaly ilyenkor Lewis Hamilton. Ugyanakkor ő tette meg a nap leghosszabb, 16 körös etapját, a mechanikai beállításokon elvégzett módosítások kiértékelése érdekében, míg korábban aero-teszteket bonyolított le. Mögötte Paul di Resta végzett, aki a Force Indiával összesen 82 kört teljesített.
A Saubert a 9. helyre kormányzó Esteban Gutiérrez nem volt egészen elégedett a napjával, amely délelőtt az aerodinamikai programmal kezdődött, majd délután a közepes és kemény gumik összehasonlításával folytatódott. A 14-23 fokos aszfalton éppen ezzel a feladattal gyűlt meg a baja. "Ez a gumik terén elég nehéz nap volt" - ismerte el Gutiérrez. "Nem tudtunk rendesen bánni a gumikkal, ezért küszködtünk a kopással. Délelőtt különféle megoldásokkal kísérleteztünk, délután pedig gondjaink akadtak a beállításokkal."
A tabella végén a Marussinának sikerült megelőznie a Caterhamet. Max Chilton délelőtt rendszerellenőrzéseket hajtott végre, majd másokhoz hasonlóan a beállításokkal foglalkozott, és csak délután utasította maga mögé Charles Picet. Aki azonban erre már nem reagálhatott, mivel délután 3 óra tájban, váltóhiba miatt megállt alatta a Caterham.
A csapatok Barcelonában péntekig folytatják a tesztelést.